Share/Save/Bookmark
 
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 4750
 

مديركل دامپزشكي كرمان خبر داد:
آغاز واكسيناسيون فراگير تب برفكي در كرمان
مديركل دامپزشكي شمال استان كرمان گفت: واكسيناسيون فراگير و همزمان تب برفكي در جمعيت گاو در سراسر استان كرمان آغاز شد.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
آغاز واكسيناسيون فراگير تب برفكي در كرمان
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان كرمان، غلامرضا زيدآبادي اظهار داشت: طرح سراسري و همزمان واكسيناسيون تب برفكي در جمعيت گاو استان كرمان انجام مي‌شود.
وي افزود: مرحله اول طرح فراگير و همزمان واكسيناسيون تب برفكي در سال 90 با استفاده از توان بخش دولتي و خصوصي از 22 خرداد ماه جاري در استان به مرحله اجرا درآمده است.
وي تصريح كرد: مدت زمان اين طرح 20 روز كاري است و پيش‌بيني مي‌شود طي اين طرح 130 هزار رأس گاو و گوساله زير پوشش مايه‌كوبي قرار گيرند.
زيدآبادي خاطرنشان كرد: در اين فاز تمام گوساله‌هاي 2.5 ماه به بالا زيرپوشش واكسيناسيون قرار مي‌گيرند و واكسيناسيون مجدد آن‌ها نيز پس از 21 روز انجام مي‌شود.
وي گفت: همكاري دامداران در حين واكسيناسيون نظير كمك به مقيد كردن دام‌ها و حضور در هنگام شروع طرح در منطقه در تسريع انجام عمليات و ارتقاي كيفيت انجام طرح موثر است.
مديركل دامپزشكي شمال استان كرمان افزود: انجام عمليات مذكور رايگان بوده و هرگونه توزيع و عرضه غيرمجاز واكسن تب برفكي خارج از طرح ممنوع و از طريق مراجع قضايي و انتظامي قابل پيگيري است.
زيدآبادي با اشاره به اين موضوع كه نقل انتقال دام در زمان اجراي اين طرح ممنوع است، بيان داشت: به دليل اينكه بيماري تب برفكي داراي سويه‌هاي مختلف است، يكي راه‌هاي شيوع و انتشار بيماري در دامداري‌ها نقل و انتقال غيرمجاز دام‌هاي بدون هويت است.
وي بيان كرد: دامداران بايد به منظور حفظ سلامت دام‌هاي خود ضمن رعايت اين موضوع همكاري لازم را با ماموران دامپزشكي داشته باشند.