مديركل دامپزشكي كرمان خبر داد:

آغاز واكسيناسيون فراگير تب برفكي در كرمان

خبرگزاری فارس , 30 خرداد 1390 ساعت 10:14

مديركل دامپزشكي شمال استان كرمان گفت: واكسيناسيون فراگير و همزمان تب برفكي در جمعيت گاو در سراسر استان كرمان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان كرمان، غلامرضا زيدآبادي اظهار داشت: طرح سراسري و همزمان واكسيناسيون تب برفكي در جمعيت گاو استان كرمان انجام مي‌شود.
وي افزود: مرحله اول طرح فراگير و همزمان واكسيناسيون تب برفكي در سال 90 با استفاده از توان بخش دولتي و خصوصي از 22 خرداد ماه جاري در استان به مرحله اجرا درآمده است.
وي تصريح كرد: مدت زمان اين طرح 20 روز كاري است و پيش‌بيني مي‌شود طي اين طرح 130 هزار رأس گاو و گوساله زير پوشش مايه‌كوبي قرار گيرند.
زيدآبادي خاطرنشان كرد: در اين فاز تمام گوساله‌هاي 2.5 ماه به بالا زيرپوشش واكسيناسيون قرار مي‌گيرند و واكسيناسيون مجدد آن‌ها نيز پس از 21 روز انجام مي‌شود.
وي گفت: همكاري دامداران در حين واكسيناسيون نظير كمك به مقيد كردن دام‌ها و حضور در هنگام شروع طرح در منطقه در تسريع انجام عمليات و ارتقاي كيفيت انجام طرح موثر است.
مديركل دامپزشكي شمال استان كرمان افزود: انجام عمليات مذكور رايگان بوده و هرگونه توزيع و عرضه غيرمجاز واكسن تب برفكي خارج از طرح ممنوع و از طريق مراجع قضايي و انتظامي قابل پيگيري است.
زيدآبادي با اشاره به اين موضوع كه نقل انتقال دام در زمان اجراي اين طرح ممنوع است، بيان داشت: به دليل اينكه بيماري تب برفكي داراي سويه‌هاي مختلف است، يكي راه‌هاي شيوع و انتشار بيماري در دامداري‌ها نقل و انتقال غيرمجاز دام‌هاي بدون هويت است.
وي بيان كرد: دامداران بايد به منظور حفظ سلامت دام‌هاي خود ضمن رعايت اين موضوع همكاري لازم را با ماموران دامپزشكي داشته باشند.


کد مطلب: 4750

آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdch.mnkt23nqvftd2.html

موسسه اطلاعات مرغداری
  http://infopoultry.net