Share/Save/Bookmark
 
يکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 5003
 

يك مقام وزارت بازرگاني:
نيازي به تغيير تعرفه‌ گوشت نيست
يك مقام وزارت بازرگاني با اشاره به سهميه‌ واردات 100 هزار تني گوشت براي وزارت جهاد كشاورزي طي 12 ماهه سال جاري در مورد تعرفه‌ واردات اين محصول تصريح كرد: فعلا نيازي به تغيير آن نيست.
مرجع : خبرگزاری ايسنا
 
نيازي به تغيير تعرفه‌ گوشت نيست
يدالله صادقي، مدير دفتر تامين و توزيع وزارت بازرگاني در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در مورد واردات گوشت عنوان كرد: در حال حاضر براساس آخرين هماهنگي كه انجام شده و به موجب اختياراتي كه وزارت جهاد كشاورزي ناشي از قانون بهره‌وري بخش كشاورزي دارد، مقادير مجاز براي واردات و تعرفه‌ها را وزارت جهاد كشاورزي كه متولي توليد است، اعلام مي‌كند و طبق آخرين اعلامي كه وزارت جهاد كشاورزي كرده، يك سهميه‌اي را براي واردات در نظر گرفته است.

وي ادامه داد: تشخيص آن‌ها اين است كه طي سال 1390 بايد حدود 100 هزار تن گوشت وارد كنيم كه با اضافه‌كردن آن به توليد داخلي بتوانيم نيازها را تامين كنيم. بنابراين نيازي به تغيير تعرفه‌ واردات فعلا احساس نمي‌شود و قيمت گوشت قرمز هم با كمترين نوسان در ماه‌هاي اخير مواجه بوده است.

صادقي اضافه كرد: براي امسال بر اساس همين نظر وزارت جهاد كشاورزي بايد 100 هزار تن گوشت وارد شود كه اين براي مصارف مختلف اعم از مصارف صنعتي و صنفي يا خانگي است.

مدير كل دفتر تامين و توزيع وزارت بازرگاني در پايان تصريح كرد: اين پروسه‌ واردات گوشت در حد مقاديري كه جهاد كشاوري اعلام كرده توسط عوامل بخش خصوصي انجام مي‌شود.