Share/Save/Bookmark
 
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 5238
 

رييس سازمان كشاورزي تهران:
هـر كـيـلو شـيـر 520 تومـان از دامـدار خـريـده مـي‌شـود
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران اعلام كرد: در حال حاضر هر كيلو شير از دامداران استان520 تومان خريداري مي‌شود كه البته قيمت تا پايان سال بر همين ميزان نخواهد ماند و بايد قيمت خريد شير در مذاكرات بعدي دامداران و كارخانه‌هاي لبني مشخص شود.
مرجع : خبرگزاری ايسنا
 
هـر كـيـلو شـيـر 520 تومـان از دامـدار خـريـده مـي‌شـود
به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد موسوي امروز درباره پايين‌بودن قيمت خريد شير از دامداران و عدم اجراي توافق قيمت خريد شير، اظهار كرد: براساس گزارش كارخانه‌هاي لبني هر كيلو شير 3.2 درصد چربي و بار ميكروبي 500 هزار از دامداران 520 تومان خريداري مي‌شود.

وي از افزايش 110 توماني قيمت شير تا پايان سال ابراز بي‌اطلاعي كرد و گفت: تا پايان سال قيمت خريد هر كيلو شير از دامدار 520 تومان نخواهد بود و اين قيمت براساس مذاكرات تشكل‌هاي دامداري و لبني مشخص خواهد شد.

موسوي اظهار كرد: قيمت تمام‌شده‌ي شير بالاتر از كيلويي 520 تومان است؛ هر كيلو شير براي دامداران درب دامداري 571 تومان تمام مي‌شود كه بايد با ارتقاء بهره‌وري در مصرف نهاده‌ها تغيير فن‌آوري توليد در واحد‌هاي توليدي هزينه‌ تمام‌شده كاهش يابد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران تاكيد كرد: قيمت شير را بايد عرضه و تقاضا تعيين كند.

به گفته‌ي وي، بخش كشاورزي به دنبال كاهش هزينه‌ي تمام‌شده شير و عملياتي‌كردن قيمت توافق‌شده كارخانه‌هاي لبني و دامداران است تا شير به نرخ منطقي برسد.

هم‌چنين به گفته‌ي موسوي، مصوبه تغيير كاربري اراضي سبزي و صيفي تحت شرب فاضلاب خام استان تهران هم‌چنان در كميسيون ماده 32 در حال بررسي است.

گفتني است، اراضي سبزي و صيفي استان تهران كه با آب فاضلاب آبياري مي‌شود، طبق مصوبه‌ي دور سوم هيات دولت به استان تهران بايد به كشت بذر، چوب و ساير نباتات تغيير يابد كه طي يك سال گذشته اين مصوبه هنوز به تصويب كميسيون ماده 32 نرسيده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران درباره‌ي اراضي باغ شهرها اعلام كرد: تاكنون دستور‌العمل، طرح و آيين‌نامه‌اي در اين زمينه به سازمان جهاد كشاورزي استان تهران ابلاغ نشده است.

وي درباره وجود سيب‌هاي وارداتي سال قبل در بازار و ماندن مقدار زيادي سيب دماوند روي دست باغداران، اظهار كرد: تاكنون گزارشي از اين‌كه خريد سيب بهاره دماوندي با مشكل مواجه شده باشد، اعلام نشده و سيب پاييزه دماوند هم هنوز برداشت نشده است.

موسوي با اشاره به اين‌كه سال گذشته 20 هزار تن ظرفيت سردخانه‌هاي شهرستان دماوند افزايش يافته است، گفت: افزايش ظرفيت سردخانه‌هاي دماوند به دو برابر خواهد رسيد تا محصولات باغي در موقع مناسب به بازار عرضه شود.

وي هم‌چنين از افزايش سطح زيركشت گندم و جو و ميزان برداشت اين دو محصول در استان تهران خبر داد و اعلام كرد: تا سقف3.5 ميليون تومان تسهيلات بلاعوض در اختيار كشاورزان قرار خواهيم داد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران از افزايش بيش از 45 درصدي اعتبارات سازمان در سال جاري خبر داد و گفت: انتقال آب و اجراي فعاليت‌هاي آبياري تحت فشار تجهيز و نوسازي اراضي، احياي قنوات، اصلاح و توسعه‌ي باغات مهم‌ترين اقداماتي است كه در سال جاري انجام خواهد شد.