|
|
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : 4482
مدير جهادكشاورزي خبر داد: پرداخت 18 ميليارد ريال تسهيلات به دامداران اهوازي
|
مديرجهادكشاورزي شهرستان اهواز گفت: تاكنون 18 ميليارد و 322 ميليون ريال تسهيلات بانكي به دامداران شهرستان اهواز پرداخت شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي خوزستان، عبدالرضا نيسي، توليدات دامي شهرستان را افزون بر 93 هزار و 366 تن اعلام كرد و گفت: رشد سالانه در اين بخش 9.1 درصد است.
وي با اشاره به ساير فعاليتهاي امور دام، افزود: مسقف كردن جايگاههاي دام در سطح 9 هزار و 500 متر، استحصال 4 هزار تن ذرت علوفهاي به شكل بستهاي در سيلوهاي بزرگ، جمعآوري 2 هزار و 800 نمونه شير، ساخت و نصب 30 باب ترمينال مهار دام، تلقيح مصنوعي 150 رأس گاوميش و توزيع 3 هزار و 960 كيلوگرم سبوس از جمله فعاليتهايي است كه توسط امور دام اين مديريت انجام شده است.
مديرجهادكشاورزي اهواز نصب و راهاندازي 63 دستگاه بخاري در مرغداريها، نصب 2 دستگاه مهپاش و راهاندازي 40 واحد پرورش مرغ بومي تخمگذار را از ديگر فعاليتهاي اين مديريت اعلام كرد.
نيسي بيان كرد: راهاندازي 15 زنبورستان و 10 واحد پرورش ملكه، توزيع 14 هزار كيلوگرم جو بهصورت رايگان بين شترداران، خريد چهار دستگاه سمپاش و توزيع بين شترداران از ديگر اقدامات اين مديريت در بخش امور دام است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان اهواز همچنين از توزيع 18 هزار و 660 كيلوگرم سبوس و جو بين دامداران خبر داد و گفت: 3 هزار و 960 كيلوگرم سبوس، 14 هزار و 700 كيلوگرم جو بين گاوميشداران، اسبداران و شترداران شهرستان به صورت رايگان توزيع شد.