Share/Save/Bookmark
 
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 4365
 

در سال 89 صورت گرفت؛
صادرات بيش از 10 ميليون كيلوگرم گوشت مرغ از خراسان جنوبي
مديركل دامپزشكي خراسان جنوبي از صادرات 10 ميليون و 790 هزار و 130 كيلوگرم گوشت مرغ از خراسان جنوبي در سال گذشته خبر داد.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
صادرات بيش از 10 ميليون كيلوگرم گوشت مرغ از خراسان جنوبي
محمدرضايي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بيرجند اظهار داشت: اين صادرات بيشتر به استان سيستان و بلوچستان بوده است.
وي افزود: در سال گذشته بالغ بر يك‌ميليون و 709 هزار و 37 كيلوگرم انواع گوشت قرمز نيز به لحاظ بهداشتي مورد تأييد قرار گرفت و وارد بازار شد.
مدير كل دامپزشكي خراسان جنوبي ادامه داد: صادرات گوشت سفيد هم به صورت زنده و هم به صورت غيرزنده صورت گرفته است.
رضايي افزود: بيشترين گوشت توليدي استان مربوط به شهرهاي بيرجند، درميان و قاين بوده است.
وي يادآور شد: همچنين در سال گذشته 12 ميليون و 135 هزار و 775 كيلوگرم گوشت مرغ در كشتارگاه طيور استان تحت كنترل و نظارت كارشناسان دامپزشكي استان قرا گرفت.

*فعاليت 950 واحد توليدي گوشت در خراسان جنوبي
مدير كل دامپزشكي خراسان جنوبي تعداد واحدهاي توليدي گوشت را در استان 950 مورد عنوان كرد و گفت: در حال حاضر 9 واحد كشتارگاه دام و سه واحد كشتارگاه طيور در استان فعال است كه تا پايان سال يك كشتارگاه ديگر در درميان نيز به بهره‌برداري مي‌رسد.
رضايي با اشاره به فرآورده‌هاي گوشتي غيربهداشتي ضبط شده در سال گذشته گفت: 28 تن و 335 كيلوگرم انواع فرآورده‌هاي گوشتي غيرمجاز شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و ماهي فاسد توسط كارشناسان دامپزشكي ضبط شده است.
وي يادآور شد: در اين راستا شهرستان‌هاي بيرجند و قاين بيشترين ميزان فرآورده‌هاي غيرمجاز را داشته‌اند كه ضبط فرآورده‌هاي غيرمجاز نسبت به سال 88 كاهش چشمگيري داشته است.
مدير كل دامپزشكي خراسان جنوبي از اختصاص 370 ميليون تومان براي خريد واكسن، سموم، مكمل‌هاي درماني و انجام عمليات بهداشتي دامپزشكي نيز خبر داد.