|
|
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 4257
آغاز کوچ بهاره پرندگان به هرمزگان
|
معاون محيط طبيعي اداره کل حفاظت محيط زيست استان هرمزگان گفت: کوچ بهاره پرندگان از سرزمينهاي گرم شبه جزيره عربستان، هندوستان و آفريقا به هرمزگان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خليج فارس، رياضي فر با بيان اينکه اين پرندگان در جنگلها و بوستانها زندگي ميکنند، افزود: کوکوها، سَسک، پرستوهاي دريايي، سنگ چشم بلوطي، چک چک و گنجشک گلو زرد از گونههايي هستند که به هرمزگان مهاجرت ميکنند.
وي اظهار کرد: اين پرندگان تا خنک شدن هوا در نيمکره جنوبي در هرمزگان هستند و برخي ديگر از اين پرندگان مانند پرستوي دريايي در اين مدت زادآوري مي کنند. پرندگان مهاجر بهاره خشکزي و کنار آبزياند.
معاون محيط طبيعي اداره کل حفاظت محيط زيست هرمزگان ادامه داد: همچنين 82 هزار و 761 قطعه پرنده در فصل زمستان به هرمزگان مهاجرت کردند.
رياضي فر در پايان گفت: تيرهها و راستههاي حواصيليان، کاکائيان، آبچليکيان، سليميان و باکلانيان از پرندگاني هستند که رويشگاههاي حرا، سواحل شني و ماسهاي، پهنههاي گلي، و سواحل صخرهاي هرمزگان را براي زمستان گذراني انتخاب کردند.