|
|
شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : 4661
در سالجاري محقق ميشود؛ ساماندهي 50 دامداري در هرمزگان
|
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: طرح ساماندهي دامداريهاي روستايي استان يكي از اولويتهاي معاونت امور دام است و اين طرح امسال در 50 دامداري به عنوان الگو دنبال ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان، ابراهيم طغرلي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در سطوح گستردهتر در گرو تامين كمكهاي فني و اعتباري است، اظهار داشت: هر چه منابع مالي اختصاص يافته به اين حوزه بيشتر باشد دامنه اجراي طرح ساماندهي دامداريهاي سنتي استان نيز گستردهتر خواهد بود و شامل دامداريهاي بيشتري خواهد شد.
وي افزود: افزايش راندمان توليد در دامداريهاي استان يكي از مهمترين مزاياي اجراي طرح ساماندهي دامداريهاي سنتي به شمار ميرود.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان با بيان اينكه اين طرح در دو سال گذشته در هرمزگان اجرا شده است، ادامه داد: طرح ساماندهي دامداريهاي سنتي در هرمزگان از سال 88 آغاز شد و با توجه به محدوديتهايي همچون شرايط خاص استاني اجراي اين طرح در سال 89 در تعداد معدودي دامداري منحصر شد.
طغرلي همچنين با اشاره به ادامه اجراي اين طرح در سالجاري بيان داشت: در اجراي اين طرح امسال شرايط جديدي به منظور انتخاب دامداريهاي الگو در نظر گرفته شده كه دارا بودن زمين زراعي در ابعاد كوچك براي توليد علوفه دام يكي از شرايط انتخاب دامداريهاي براي شركت در طرح است.
اين مسئول به توزيع بذر يارانهاي سورگوم در بين دامداران مشمول طرح ساماندهي نيز اشاره كرد و يادآور شد: توسعه كشت سورگوم در استان كمك بزرگي به رشد دامپروري در استان است.
طغرلي ابراز داشت: مجموعه عملياتي از جمله بهسازي و نوسازي جايگاه دام، مديريت بهبود توليد مثلي، بهبود تغذيه دام و برگزاري كلاسهاي آموزشي از جمله اقداماتي است كه در راستاي ساماندهي دامداريهاي روستايي همچنان دنبال ميشود.
وي خاطرنشان كرد: در راستاي اجراي طرح ساماندهي دامداريها پروژههايي از جمله اصلاح نژاد، غنيسازي خوراك دام، بهسازي اماكن دامي و احداث سيلو نيز در سالجاري دنبال ميشود.