|
|
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 4219
کوچ پرندگان از تالابهای مازندران به مناطق سیبری
|
پرندگان مهاجر کوچ خود را از تالاب ها وآبگیرهای شهرستان های آمل و محمودآباد به مناطق سیبری را آغاز کردند .
به گزارش واحد مرکزی خبر ، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای آمل و محمودآباد گفت: امسال حدود 200 هزار قطعه انواع پرنده مهاجر شامل مرغابی ، چنگر ، غاز ، خوتکا ، حواصیل و قو برای زمستان گذرانی به تالابها ، آببندانها و آبگیرهای این دو شهرستان کوچ کردند .
بهمن صادق نژاد افزود : بدلیل کوتاهی طول دوران سرما در مازندران تعداد پرندگان مهاجر امسال کمتر از پارسال بود.
شهرستانهای آمل و محمودآباد در مجموع500 هکتار آب بندان و 2 هزار و 500 هکتار تالاب دارند .
پرندگان مهاجر همه ساله از نیمه دوم سال به این مناطق کوچ می کنند و تا اوایل فروردین در آب بندانها و تالابها می مانند .