Share/Save/Bookmark
 
شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 4903
 

كارشناس صنعت شير:
شير از طرف سازمان نظام دامپزشكي رها شده است
يك كارشناس صنعت شير گفت: انتظار مي‌رود دامپزشكان همان نظارتي كه روي فرآورده‌هاي گوشتي دارند روي فرآورده‌هاي شيري هم داشته باشند.
مرجع : خبرگزاری ايسنا
 
شير از طرف سازمان نظام دامپزشكي رها شده است
دكتر ثريا نواب پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه دامپزشكان روي فرآورده‌هاي گوشتي نظارت دارند در حالي كه روي فرآورده‌هاي خام دامي نظارتي ندارند، عنوان كرد: محصولات فرآوري شده شير را وزارت بهداشت و موسسه استاندارد كشور كنترل مي‌كنند.

وي ادامه داد: برخي از مسائل در مورد شير خام يعني سياست‌گذاري و كنترل اين محصول برعهده سازمان نظام دامپزشكي است. در رابطه با برسي آنتي‌بيوتيك موجود در شير خود كارخانه‌ها مي‌توانند اين مسئله را كنترل كنند و حتما نياز به حضور دامپزشك نيست.

كارشناس صنعت شير با اشاره به اين‌كه مسئله‌اي كه سازمان نظام دامپزشكي بايد انجام دهد، برنامه‌ريزي روي شير خام و نظارت برآن است، تصريح كرد: به نظر من وجود دامپزشك در صنعت شير به عنوان گروه‌هاي متخصصي كه هم به دام اشراف دارند و هم به مسائل مربوط به كنترل آشنا هستند در هر كارخانه، مي‌تواند راهگشا باشد.

نواب‌پور در پايان افزود: سازمان نظام دامپزشكي بايد برنامه‌ريزي كند شايد ضرورت داشته باشد كه دامپزشكان در اختيار سازمان به كار كارخانه‌ها نظارت كنند و در مراكز جمع‌آوري و دامداري‌ها حضور داشته باشند. در برنامه‌ريزي‌هايي كه راجع به شير انجام مي‌شود حتما بايد يك عضو اصلي سازمان نظام دامپزشكي حضور داشته باشد.