Share/Save/Bookmark
 
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 5425
 

ايران وتركيه توسعه همكاريها در زمينه كشاورزي و دامپروري را بررسي كردند
'بهمن حسين پور' سفير جمهوري اسلامي ايران در آنكارا روز سه شنبه در ديدار با 'مهدي اكر' وزير كشاورزي و امور روستاهاي تركيه پيرامون فرايند همكاريهاي دوكشور در زمينه هاي كشاورزي و دامپروري بحث و تبادل نظر كرد.
مرجع : خبرگزاری ايرنا
 
ايران وتركيه توسعه همكاريها در زمينه كشاورزي و دامپروري را بررسي كردند
به گزارش ايرنا، حسين پور در اين ديدار ضمن تبريك انتخاب دوباره مهدي اكر به سمت وزير كشاورزي در دولت جديد تركيه، بر همكاريهاي مثبت و روبه توسعه بين وزارت جهاد كشاورزي و وزارت كشاورزي تركيه تاكيد كرد.
او با اشاره به وجود تشابهات اقليمي بين دوكشور، خواستار توسعه همكاريهاي ايران و تركيه در عرصه هاي كشاورزي، پرورش دام و طيور، مبارزه با بيماريهاي دامي و آفات نباتي شد.
سفير ايران در آنكارا در ادامه با ارايه گزارشي از آخرين وضعيت روابط دوكشور در تمامي عرصه ها و اقدامات انجام گرفته در طي سه سال گذشته، رشد 90 درصدي مبادلات تجاري ايران و تركيه در هفت ماهه اول سال 2011 نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسيدن آن به 2/9 ميليارد دلار را نتيجه تلاشهاي دو دولت براي رسيدن به حجم 30 ميليارد دلار تا سال 2015 ميلادي اعلام و تاكيد كرد: با ادامه اين روند مي توان شاهد پيشي گرفتن رقم مبادلت تجاري از 15 ميليارد دلار تا پايان سال 2011 بود.
مهدي اكر نيز ضمن اشاره به توسعه فوق العاده روابط در سه سال گذشته و ابراز رضايت از سطح فعلي ارتباط و رايزني با ' صادق خليليان ' وزير جهاد كشاورزي كشورمان و بر ارتباط مستمر كارشناسان وزارتخانه هاي دوطرف در زمينه هاي كشاورزي، مواد غذايي و دامپروري و نيز يكپارچه كردن اراضي كشاورزي در منطقه، تاكيد كرد.
وزير كشاورزي تركيه ضمن ابراز رضايت از وضعيت فعلي همكاريهاي متقابل در زمينه هاي مختلف كشاورزي، دام و خاك، خواستار تداوم برگزاري نشستهاي تخصصي از جمله نشسست همكاريهاي راهبردي بين وزارت خانه هاي كشاورزي دوكشور شد.
مهدي اكر از مشاركت دكتر خليليان در كنفرانس آتي سازمان كنفرانس اسلامي در استانبول استقبال و همكاري دو كشور در عرصه منطقه اي و بين المللي را عالي توصيف كرد.