Share/Save/Bookmark
 
دوشنبه ۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 4822
 

عمليات اجرايي خط توليد واكسن آنفلوانزا در مرند آغاز شد
همزمان با برگزاري سومين همايش فرصت هاي سرمايه گذاري آذربايجان شرقي عمليات اجرايي خط توليد واكسن آنفلوانزا در شهرستان مرند شعبه موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي آغاز شد.
مرجع : خبرگزاری ايرنا
 
عمليات اجرايي خط توليد واكسن آنفلوانزا در مرند آغاز شد
به گزارش روز يكشنبه ايرنا ، ايرج خليلي رييس اين موسسه در جريان آغاز عمليات اجرايي اين خط گفت:براي بهره برداري از اين خط سه سال زمان پيش بيني شده و سالانه پنج ميليون دز واكسن آنفلوانزا در اين مركز توليد خواهد شد.
وي اظهارداشت: اين خط توليد در زميني به مساحت 24 هكتار و با اعتبار 100 ميليارد ريال احداث مي شود.
رييس موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي شمالغرب كشور خاطر نشان كرد: اين واكسن تحت ليسانس سازمان بهداشت جهاني توليد خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه توليد اين واكسن نياز كشور را به ويژه در شرايط بحراني تامين مي كند ، گفت: بخشي از محصولات توليدي به خارج از كشور صادر خواهد شد.
خليلي اظهارداشت: با انتخاب اين موسسه به عنوان پايلوت توليد واكسن آنفلوآنزا در كشور از سوي سازمان جهاني بهداشت، اقدامات اوليه در خصوص توليد اين واكسن انجام شده است.
در حال حاضر در شعبه شمالغرب موسسه رازي سالانه 200 ميليون دز واكسن دوگانه توليد مي شود.