|
|
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 4282
درسال جاري : نخستين محموله گوشت گرم ازمبادي شمالي كشور وارد شد
|
براساس هماهنگي هاي به عمل آمده و مجوزهاي صادره از سوي اداره كل دامپزشكي استان مازندران، نخستين محموله وارداتي گوشت گرم و لاشه گوسفندي درسال جاري ، از طريق پرواز هوايي وارد فرودگاه دشت ناز در شهر ساري شد .
به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان دامپزشكي كشور،اين محموله هشت تني با پرواز اختصاصي از قزاقستان توسط يك شركت تجاري وارد كشور شد.
بر اساس اين گزارش، مقرر شده است،محموله در مراكز عرضه مجاز فرآورده هاي خام دامي استان و واحدهاي بسته بندي توزيع گرديد.
مدير كل دامپزشكي استان مازندران با اشاره به نظارت دامپزشكي در روند ارسال، تخليه و توزيع اين محموله، حضور كارشناسان و بازرسان بهداشتي دامپزشكي را در حوزه واردات با اهميت دانست .
وي افزود: به منظور تامين و حفظ سلامت هموطنان، سازمان دامپزشكي كشور با استقرار ناظران بهداشتي در كشور مبدا و نيز كنترل مجدد كليه محموله ها، زنجيره سرما در هنگام حمل و نقل فرآورده هاي خام دامي وارداتي در هنگام ورود به كشور، امنيت غذايي و آسودگي خاطر ايشان را فراهم مي آورد.
' مجيد مختاري' از مردم خواست :براي تهيه مواد پروتئيني مورد نياز خود فقط نسبت به خريد فرآورده هاي خام دامي داراي شناسنامه، كد رهگيري و مهر تاييد دامپزشكي اقدام و در صورت مواجه با لاشههاي فاقد مهر بازرسي و يا فاقد برچسب نشانه گذاري مراتب را به نزديك ترين شبكه دامپزشكي اطلاع دهند.