|
|
يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 4218
مديرعامل اتحاديه مرغداران خراسان شمالي خبر داد: اختصاص 13 ميليارد ريال به صنعت مرغداري خراسان شمالي
|
مديرعامل اتحاديه مرغداران خراسان شمالي گفت: سهميه تسهيلات بسته حمايتي از صنعت مرغداري اين استان 13 ميليارد ريال است و اگر تقاضا بيش از اين سهميه باشد پوشش داده ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي، علياصغر عباسپور اظهار داشت: به ازاي هر واحد 14 هزار قطعهاي براي تجهيز و نوسازي 550 ميليون ريال پيشبيني شده است.
وي افزود: مرغداران استان به منظور دريافت تسهيلات حمايتي در راستاي تجهيز و نوسازي واحدهاي توليدي مرغداري به بانك عامل معرفي ميشوند.
مديرعامل اتحاديه مرغداران خراسان شمالي تصريح كرد: آناليز و بررسي تمام واحدهاي مرغداري استان براي اختصاص تسهيلات تا پايان ماه جاري به پايان ميرسد.
وي گفت: شماري از واحدهاي توليدي مرغ استان بعد از بررسي به بانك عامل معرفي شدهاند.
عباسپور همچنين با اشاره به برگزاري كارگاه آموزشي، بر لزوم برگزاري دورههاي آموزشي به روز براي فعالان صنعت مرغداري تأكيد كرد.
مديرعامل اتحاديه مرغداران خراسان شمالي بيان داشت: همزمان با برپايي نخستين نمايشگاه تخصصي دامپروري دام و طيور در شهر بجنورد، كارگاههاي آموزشي با حضور 80 درصد فعالان صنعت مرغداري استان برگزار شد.
عباسپور تصريح كرد: در اين كارگاه بهسازي و جايگزيني سيستمهاي مدرن حرارتي در واحدهاي توليدي صنعت مرغداري استان، همچنين چگونگي كاهش هزينههاي توليد، آموزش داده شد.
وي همچنين كشتار و بستهبندي با آرم اتحاديه و راهاندازي شعبات فروشگاههاي عرضه مستقيم مرغ در استان را، از اهداف بلند مدت اتحاديه برشمرد و بر ضرورت راهاندازي آنها تأكيد كرد.
مديرعامل اتحاديه مرغداران خراسان شمالي خاطرنشان كرد: هماكنون تنها يك فروشگاه مركزي عرضه مستقيم مرغ اتحاديه مرغداران در شهر بجنورد فعاليت دارد كه مبتني بر برنامهريزيهاي شعبه دوم اين فروشگاه مركزي بجنورد سال آينده راهاندازي ميشود.