Share/Save/Bookmark
 
يکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 4588
 

مدير شبكه دامپزشكي ريگان خبر داد:
واكسيناسيون 3 هزار راس دام در ريگان
مدير شبكه دامپزشكي ريگان گفت: 3 هزار راس دام سبك در مناطق عشايري صعب‌العبور اين شهرستان عليه تب مالت واكسيناسيون شدند.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
واكسيناسيون 3 هزار راس دام در ريگان
حجت‌الله جعفري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ريگان اظهار داشت: 3 هزار راس دام در مناطق صعب‌العبور عشايري شهرستان ريگان توسط دو اكيپ به صورت رايگان واكسينه شده‌اند.
وي بيان داشت: براي آشنايي دامداران به منظور رعايت نكات بهداشتي و اصول دامداري، كلاس‌ آموزشي ويژه 25 نفر از دامداران در اين مناطق محروم برگزار شد.
جعفري افزود: بيماري آنتروتوكسمي يك بيماري باكتريايي دام‌هاي سبك است كه براي رشد و تكثير به شرايط بي‌هوازي نياز دارد.
وي تصريح كرد: در اوايل فصل بهار با تغيير علوفه و در نتيجه پرخوري دام زمينه مناسب براي تكثير اين بيماري فراهم مي‌شود.
جعفري خاطرنشان كرد: مهم‌ترين راه كنترل اين بيماري واكسيناسيون است كه در شهرستان ريگان انجام گرفته است.
رئيس شبكه دامپزشكي ريگان گفت: يكي ديگر از بيماري‌هاي مهم در نشخواركنندگان قانقاريا است كه علت اوليه آن انگل‌هاي كبدي هستند.
جعفري بيان داشت: با از بين رفتن بافت كبد، شرايط رشد براي اين باكتري فراهم مي‌شود و براي كنترل اين بيماري بايد از داروهاي ضدانگلي استفاده و واكسيناسيون نيز مدنظر باشد.