Share/Save/Bookmark
 
يکشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : 5261
 

رئيس سازمان دامپزشكي اعلام كرد؛
اجراي طرح پايش باقي مانده سموم در فرآورده هاي خام دامي
رييس سازمان دامپزشكي كشور گفت: از سال 88 طرح پايش باقي مانده هاي سموم درمحصولات گوشت، مرغ، تخم مرغ، شير، ماهي و عسل آغاز شده است و اين طرح تا سال 92 ادامه خواهد داشت.
مرجع : خبرگزاری ايرنا
 
اجراي طرح پايش باقي مانده سموم در فرآورده هاي خام دامي
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، 'سيد محسن دستور' روز شنبه به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال جاري برنامه پايش باقي مانده ها در شير اجرايي شد كه نتايج بدست آمده در اين زمينه در اكثر موارد مناسب برآورد شد.
وي در ارتباط با توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك،افزود: توليد مرغ آنتي بيوتيك از سه سال گذشته آغاز شده و پروژه هاي توليدي اين محصول هم اكنون در 13 استان كشور فعال شده است.
دستور استقبال مردم از مرغ آنتي بيوتيك را مناسب خواند و اظهار اميدواري كرد: با استقبالي كه در توليد و مصرف مرغ آنتي بيوتيك در كشور شده، توسعه مناسبي در اين بخش صورت
پوشش 85 ميليون واحد دامي توسط سازمان دامپزشكي
خواهد گرفت.

رييس سازمان دامپزشكي كشور، ضمن اعلام پوشش 85 ميليون واحد دامي در سراسر كشور توسط اين سازمان گفت: علاوه براين تعداد واحد دامي، سازمان دامپزشكي بر يك ميليارد قطعه جوجه ريزي در 20 هزار واحد مرغداري نيز نظارت بهداشتي دارد.
وي ادامه داد: سازمان دامپزشكي همچنين بر روند توليد در بيش از جهار ميليون و 300 هزار كلني زنبورعسل و هشت هزار مركز تكثير و پرورش آبزيان نيز نظارت بهداشتي دارد.
دستور افزود: در زمان حاضر 475 واحد كشتارگاه دام و 215 واحد كشتارگاه طيور در كشور فعال است كه سازمان دامپزشكي به اين واحدها نيز خدمات بهداشتي ارايه مي كند.
وي از فعاليت يك هزار و 150 مركز جمع آوري شيرخام و همچنين 75 هزار مركز عرضه فرآورده
برگزاري اجلاس منطقه اي سازمان بهداشت دام در تهران
هاي خام دامي در سراسر كشور خبر داد كه مشمول نظارت بهداشتي سازمان دامپزشكي مي شوند.
به گفته رئيس سازمان دامپزشكي، 140 كارخانه توليد دارو و مواد بيولوژيك، 345 مركز بسته بندي فرآورده هاي خام دامي و 300 كارخانه خوراك دام و طيور نيز مشمول نظارت هاي بهداشتي اين سازمان هستند.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور از برگزاري اجلاس منطقه اي سازمان جهاني بهداشت دام(OIE) خبر داد كه اين اجلاس با حضور 37 كشور منطقه در اواخر آبان ماه جاري در تهران برگزار مي شود.
وي گسترش روابط كشورهاي منطقه در حوزه دامپزشكي و مبارزه با بيماري ها را از مهمترين اهدافي ذكر كرد كه اين اجلاس دنبال مي كند.

دستور با تاكيد بر هماهنگي هاي صورت گرفته ميان سازمان هاي دامپزشكي و ميادين
عرضه مرغ بسته بندي در ميادين ميوه و تره بار
ميوه و تره بار، گفت: از حدود يك ماه گذشته عرضه مرغ بسته بندي شده در ميادين ميوه و تره بار تهران آغاز شده است.
وي ادامه داد: درگذشته تعداد مراكز بسته بندي مرغ محدود بودند اما اكنون تعداد اين واحدها به 345 واحد رسيده و علاوه بر اين مراكز مستقل، حدود 255 مركز غيرمستقل نيز در كشور فعال است.
دستور از وجود مشكلاتي براي اجراي طرح بسته بندي مرغ در استان تهران سخن گفت و افزود: بسته بندي مرغ نياز به شرايط زيربنايي دارد كه تاكنون اين شرايط در استان مهيا نبوده است.
وي ادامه داد: در اجراي طرح بسته بندي مرغ، نگراني هايي نيز از نظر قيمت هاي اين فرآورده ها وجود دارد.
رئيس سازمان دامپزشكي كشور افزود: در اجراي اين طرح تاكيد داريم كه بسته بندي مرغ تاثير زيادي بر قيمت فرآورده ها نداشته باشد.