Share/Save/Bookmark
 
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 4451
 

براي نخستين‌بار؛
گوشت‌ قرمز در استان مركزي تاريخ‌دار مي‌شود
مديركل دامپزشكي استان مركزي از اجراي طرح درج تاريخ توليد بر روي لاشه‌هاي گوشت قرمز در كشتارگاه‌هاي دام استان براي نخستين‌بار خبر داد.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
گوشت‌ قرمز در استان مركزي تاريخ‌دار مي‌شود
سيدسعيد حسيني روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: با توجه به اينكه يكي از رسالت‌هاي دامپزشكي تامين غذاي سالم و بهداشتي براي شهروندان است، طرح درج تاريخ توليد در كشتارگاه‌هاي دام استان در سال جاري براي نخستين‌بار در دستور كار قرار گرفته كه مراحل مقدماتي اين طرح در كشتارگاه‌هاي دام شهرستان ساوه به اتمام رسيده است.
وي تصريح كرد: با اجراي اين طرح مردم به راحتي مي‌توانند گوشت تازه توليد شده را از قصابي‌ها دريافت كنند.
مديركل دامپزشكي استان مركزي اظهار داشت: اجراي اين طرح در حال حاضر در شهرستان ساوه و اراك در دستور كار قرار گرفته و به‌زودي اجرايي خواهد شد.
حسيني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اجراي طرح بسته‌بندي گوشت قرمز خاطرنشان كرد: بسته‌بندي گوشت مستلزم مشاركت بخش خصوصي است.
وي با بيان اينكه اجراي طرح بسته‌بندي گوشت از سال گذشته در دستور كار قرار گرفت، گفت: در حال حاضر پنج مركز بسته‌بندي گوشت در شهرهاي مختلف استان راه‌اندازي شده است كه توسعه اين مراكز نيازمند سرمايه‌گذاري بخش خصوصي است.
مديركل دامپزشكي استان مركزي تاكيد كرد: بسته‌بندي گوشت قرمز نيازمند فرهنگ‌‌‌‌سازي است كه رسانه‌ها در اين زمينه نقش بسيار مهمي بر عهده دارند.
حسيني تصريح كرد: راه‌اندازي هر مركز بسته‌بندي گوشت به طور ميانگين به 2 ميليارد تومان سرمايه نياز دارد كه در صورت وجود سرمايه‌گذار در اين زمينه، تسهيلات لازم در اختيار متقاضي قرار خواهد گرفت.