|
|
يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : 5135
مدير امور طيور سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان: 12 مرغداري تسهيلات بهينهسازي مصرف سوخت دريافت ميكنند
|
مدير امور طيور سازمان جهادكشاورزي هرمزگان گفت: از مجموع 79 پرونده ارسالي مرغداريها كه به بانك كشاورزي براي دريافت تسهيلات بهينهسازي مصرف سوخت معرفي شدند، 12 پرونده در اولويت دريافت اين تسهيلات قرار گرفتهاند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان، محمد قريشي با بيان اينكه مبلغ تسهيلات اعطايي به اين تعداد مرغداريها 666 ميليون تومان است، اظهار داشت: 12 پرونده مذكور با توجه به معيارهاي اعلام شده از طرف بانك از جمله معياري همچون عدم بدهكاري به سيستم بانكي در اولويت دريافت اين تسهيلات قرار گرفتهاند و براي دريافت اين مبالغ در حال طي كردن مراحل اداري هستند.
به گفته وي از تعداد 12 مرغداري مذكور كه در اولويت دريافت اين تسهيلات قرار گرفتهاند، تعداد پنج مرغداري در بستك، سه مرغداري در بندرعباس و علاوه بر آن از شهرهاي رودان، ميناب، پارسيان و حاجيآباد هر كدام يك مرغداري در اولويت دريافت اين تسهيلات قرار گرفتهاند.
مدير امور طيور سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان از جمله شرايط بهينهسازي مصرف انرژي به شروط اعلامي بانك كه نداشتن بدهي سررسيد است، اشاره داشت و اضافه كرد: مرغداريهايي در اولويت بهرهمندي از تسهيلات هستند كه حائز اين شرايط باشند.
وي با اشاره به اينكه طرح بهينهسازي مصرف انرژي در راستاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانهها در بخش كشاورزي انجام ميشود، بيان داشت: بهينهسازي مصرف انرژي در واحدهاي مرغداري شامل مواردي همچون اتوماسيون كردن سيستم تهويه، تعويض سيستمهاي گرمايشي، تجهيز سالنها به سيستم هوادهي، رطوبتساز و ايزله كردن اين سالنها ميشود.
مرغداريهاي به ثبت رسيده هرمزگان 242 واحد اعلام شده كه داراي ظرفيت دورهاي پرورش 4 ميليون و 618 هزار قطعه جوجه هستند.