Share/Save/Bookmark
 
يکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 4540
 

امسال صورت مي‌گيرد؛
افتتاح 30 واحد دامداري صنعتي در بوشهر
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي استان بوشهر گفت: امسال حدود 30واحد دامداري و مرغداري صنعتي در استان به بهره‌برداري مي‌رسد.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
افتتاح 30 واحد دامداري صنعتي در بوشهر
حميدرضا جهانبخش دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به رشد 73 ميليارد توماني ارزش توليدات محصولات دامي نسبت به سال 88 اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود امسال در شرايط مساعد آب و هوايي ارزش محصولات توليدي حدود 15 درصد افزايش داشته باشد.
وي يادآورشد: در سال گذشته 14 هزار و 967 تن گوشت قرمز، 16 هزار و 440 تن گوشت مرغ،60 هزار و 973تن شيرخام ، 600 تن تخم مرغ و 180 تن عسل توليد شد.
معاون سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر اضافه كرد: در سال 89، 308 ميليارد تومان محصولات دامي در سطح استان توليد شد.
جهانبخش برنامه‌هاي سازمان جهاد كشاورزي در زير بخش دام و طيور را طرح بهبود تغذيه و جايگاه دام و افزايش توليدات دام و طيور و همچنين طرح‌هاي اصلاح‌نژاد دام سبك و سنگين عنوان كرد.
وي اضافه كرد: طرح بهبود تغذيه و جايگاه دام در استان بوشهر در سطح 93 هزار متر مربع جايگاه‌هاي دام استان در راستاي بهسازي در حال اجراست.
جهان‌بخش افزود :اين طرح داراي 70 درصد پيشرفت است كه تا پايان تيرماه به صد درصد پيشرفت مي‌رسد.
وي اضافه كرد: تامين آب شرب دامداري‌ها، استفاده مكمل‌هاي كاهش خيسي بستر طيور و خنثي كننده گاز آمونياك واحدهاي پرورش مرغ گوشتي و... از ديگر فعاليت‌هاي در حال انجام در راستاي اين طرح است.
معاون سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر خاطرنشان كرد: اعتبار اين طرح 3 ميليارد و 140 ميليون ريال است كه در سطح 350 واحد دامداري در همه شهرستان‌هاي استان در حال اجراست.