|
|
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 5304
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي: اقدام دولت به واردات مرغ در شرايط مازاد توليد داخل و نياز به صادرات
|
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور افزود: در ماه رمضان 150 هزار تن مرغ در كشور توليد شد كه براي تنظيم بازار نياز به صادرات است، اما همچنان دولت به واردات ادامه ميدهد.
محمد يوسفي در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي فارس اظهار داشت: دولت به توليد كنندگان گفته بود تا ميتوانيد توليد كنيد و نگران تنظيم بازار نباشيد.
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور افزود: توليدكنندگان كشور طي ماه رمضان 150 هزار تن مرغ توليد كردند كه خيلي بيشتر از نياز داخل بود.
وي افزود: اما وزارت بازرگاني به جاي تنظيم بازار با صادرات، اقدام به واردات كرد كه واردات ثبت سفارشهاي قبلي هنوز هم ادامه دارد.
يوسفي گفت: واردات بيشتر از كشور برزيل و به صورت مرغ منجمد انجام ميشود.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه مركز پشتيباني امور دام مرغهاي مانده از 8 ـ 7 سال بيش كه ديگر به پايان تاريخ مصرف آنها نزديك ميشود را وارد بازار ميكند و اين نشان از فراواني عرضه در بازار است اما دولت همچنان بر واردات اصرار دارد.
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور تصريح كرد: مرغ در بازار به قيمت 3 هزار تومان و در كشتارگاهها 2 هزار و 900 تومان عرضه ميشود كه تقريباً در هر كيلوگرم 500 تومان توليدكننده ضرر ميكند.