Share/Save/Bookmark
 
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 5304
 

رئيس اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي:
اقدام دولت به واردات مرغ در شرايط مازاد توليد داخل و نياز به صادرات
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور افزود: در ماه رمضان 150 هزار تن مرغ در كشور توليد شد كه براي تنظيم بازار نياز به صادرات است، اما همچنان دولت به واردات ادامه مي‌دهد.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
اقدام دولت به واردات مرغ در شرايط مازاد توليد داخل و نياز به صادرات
محمد يوسفي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي فارس اظهار داشت: دولت به توليد كنندگان گفته بود تا مي‌توانيد توليد كنيد و نگران تنظيم بازار نباشيد.
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور افزود: توليد‌كنندگان كشور طي ماه رمضان 150 هزار تن مرغ توليد كردند كه خيلي بيشتر از نياز داخل بود.
وي افزود: اما وزارت بازرگاني به جاي تنظيم بازار با صادرات، اقدام به واردات كرد كه واردات ثبت سفارش‌هاي قبلي هنوز هم ادامه دارد.
يوسفي گفت: واردات بيشتر از كشور برزيل و به صورت مرغ منجمد انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه مركز پشتيباني امور دام مرغ‌هاي مانده از 8 ـ 7 سال بيش كه ديگر به پايان تاريخ مصرف آنها نزديك مي‌شود را وارد بازار مي‌كند و اين نشان از فراواني عرضه در بازار است اما دولت همچنان بر واردات اصرار دارد.
رئيس اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور تصريح كرد: مرغ در بازار به قيمت 3 هزار تومان و در كشتارگاه‌ها 2 هزار و 900 تومان عرضه مي‌شود كه تقريباً در هر كيلوگرم 500 تومان توليد‌كننده ضرر مي‌كند.