|
|
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : 5331
سرپرست فرمانداری شهرستان بیلهسوار تاکید کرد: نظارت بهداشتی بر ورود دام زنده از مرز بیلهسوار
|
سرپرست فرمانداری بیلهسوار بر ضرورت نظارت بهداشتی بر ورود دامهای زنده از طریق مرز اين شهرستان به کشورمان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، رسول زیبانژاد عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیلهسوار گفت: اگر این نظارتها و بازرسیها به صورت دقیق و مطلوب انجام نشود امکان شیوع و گسترش بیماریهای مشترک دام و انسان بسیار زیاد است که باید دامپزشکی مراقب چنین بیتوجهیها باشد.
وی تصریح کرد: در کنار نظارت بر بهداشتی بودن ورود دامهای زنده در کشتارها نیز باید مراقبتهای لازم بهداشتی و درمانی انجام شود تا فرآورده خام دامی ناسالم به چرخه توزیع وارد نشود.
زیبانژاد خاطر نشان کرد: این شهرستان بیشترین واحدهای دامی استان را در اختیار دارد و تکمیل و تجهیز اداره دامپزشکی این شهرستان از نظر امکانات خودرویی و پرسنلی برای ارایه خدمات مناسب و بهینه به دامداران ضروری به نظر میرسد.
به گزارش فارس، سرپرست اداره دامپزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه بر مراقبت از دامها و مبارزه با بیماریهای دامی در تمام ابعاد تاکید کرد.
صادق صالحی اضافه کرد: شهرستان بیلهسوار به دلیل مرزی بودن منطقه در تأمین سلامت دامی پیشروتر از سایر مناطق در تأمین سلامت دامی است و این جایگاه همچنان حفظ میشود.
وی به اختصاص یک دستگاه خودروی مناسب و تجهیز و تکمیل اداره دامپزشکی شهرستان بیلهسوار از نظر نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز قول مساعد داد.
همچنین صادق صالحی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با صدور حکمی اکبر شعبانی را به سمت سرپرست جدید شبکه دامپزشکی شهرستان بیلهسوار منصوب و از زحمات علی نوروزی رئیس قبلی این شبکه تقدیر به عمل آمد.
در بخشی از حکم انتصاب سرپرست جدید دامپزشکی شهرستان بیلهسوار به تخصص، تعهد و تجربیات شعبانی اشاره شده و آمده است: «با استعانت از پروردگار متعال و رعایت تقوای الهی صداقت و امانتداری و با برنامهریزی اصولی و مناسب انتظار میرود در انجام امور محوله موفق باشید.»
اکبر شعبانی مسئولیت شبکه دامپزشکی شهرستان کوثر و رئیس اداره دارو و درمان شهرستان اردبیل را در کارنامه خود دارد.