|
|
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 4468
مدير امور دام سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي: قيمت خريد شير در خراسان شمالي عادلانه نيست
|
مدير امور دام سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: متاسفانه قيمت خريد شير عادلانه نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي، علي مباركي در خصوص قيمت خريد شير توليدكنندگان توسط صنايع لبني اظهار نگراني كرد و اظهار داشت: با توجه به بستههاي حمايتي مناسبي كه دولت براي توليدكنندگان در نظر گرفته، مانند توزيع نهادههاي يارانهاي متاسفانه قيمت خريد شير عادلانه نيست و اين صنعت دچار ضرر و زيان ميشود.
وي افزود: با پيگيريهاي انجام شده توسط سازمان جهادكشاورزي اميد است كه قيمت خريد شير از دامدار واقعي شود.
مدير امور دام سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از اجراي بستههاي حمايتي در بخش گاو شيري خبر داد و گفت: پروژههاي متعددي از قبيل؛ بهينه سازي مصرف سوخت در گاوداريها، تامين تليسه، تامين اسپرم تعيين جنسيت شده و جنين يخ زده در استان در حال اجرا است كه متقاضيان ميتوانند براي كسب اطلاعات بيشتر به مديريت جهادكشاورزي شهرستانها مراجعه كنند.
وي تصريح كرد: سال گذشته 168 هزار تن شيرخام در دامداريهاي خراسان شمالي، توليد و به بازار مصرف عرضه شد كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزايش داشته است.
مباركي علت افزايش توليد شير را در خراسان شمالي، توسعه واحدهاي صنعتي، اصلاح نژاد دام، توسعه تلقيح مصنوعي و بهبود تغذيه دام عنوان كرد.