Share/Save/Bookmark
 
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 5196
 

همزمان با ايام ماه مبارك رمضان؛
1470 تن مرغ در هرمزگان توليد مي‌شود
مدير امور طيور سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان با اشاره به افزايش تقاضا براي مصرف گوشت مرغ در ماه مبارك رمضان گفت: در اين ماه، يك‌هزار و 470 تن مرغ در سطح استان توليد مي‌شود.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
1470 تن مرغ در هرمزگان توليد مي‌شود
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، محمد قريشي طي جلسه‌اي در اين رابطه اظهار داشت: براي عرضه مرغ در بازار مصرف درماه مبارك، 980 هزار قطعه جوجه‌ريزي صورت گرفته است.
وي افزود: علي‌رغم افزايش نياز مصرف كنندگان به گوشت مرغ، اين محصول به دليل وجود عرضه و توزيع گوشت منجمد در بازار مصرف، به ويژه در شهرستان بستك دچار لطمه شده است كه اين امر سبب كاهش جوجه‌ريزي در دوره‌هاي بعد مي‌شود.
مدير امور طيور سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان ادامه داد: از ابتداي امسال تاكنون سه ميليون و 160 هزار قطعه جوجه ريزي از 125 واحد مرغداري گوشتي صورت گرفته و تا پايان ماه چهار هزار و 700 تن گوشت توليد مي‌شود كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است.
قريشي همچنين ميزان جوجه‌ريزي سال گذشته را تا پايان تير ماه سه هزار و 700 قطعه عنوان كرد.
وي با بيان اينكه اين استان با داشتن پتانسيل‌هاي بالا در زمينه ايجاد مرغداري‌ها، مشكل توليد مرغ گوشتي را ندارد، بيان داشت: 243 واحد مرغداري گوشتي با ظرفيت چهار ميليون و 600 هزار قطعه در هر دوره در استان وجود دارد اما بازار عرضه به دليل افت قيمت واشباع شدن، مشكلات متعددي را براي مرغداران به وجود آورده است.
مدير امور طيور سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان يادآور شد: سال گذشته 16 هزار تن گوشت مرغ در استان توليد شد.