Share/Save/Bookmark
 
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 4764
 

در استان مركزي؛
طرح نظارت دامپزشكي اجرا مي‌شود
مديركل دامپزشكي استان مركزي از آغاز طرح ويژه نظارت بر فرآورده‌هاي خام دامي از اول تير ماه خبر داد.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
طرح نظارت دامپزشكي اجرا مي‌شود
سيدسعيد حسيني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل گرما و ضرورت نظارت بر نحوه توزيع فرآورده‌هاي خام دامي طرح ويژه تابستان اين اداره كل از اول تيرماه به مدت سه ماه در سراسر شهرهاي استان اجرا مي‌شود.
وي تصريح كرد: در اين طرح 30 اكيپ نظارتي در قالب 35 نفر نيرو بر نحوه توليد و عرضه فرآورده‌هاي خام دامي نظارت مي‌كنند.
مديركل دامپزشكي استان مركزي با اشاره به اينكه در اين طرح بيش از 200 مركز عرضه، توليد، بسته‌بندي و استحصال فرآوده‌هاي دامي مورد بازديد كارشناسان قرار مي‌گيرند، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بيشتر تخلفات در ساعات غير اداري صورت مي‌گيرد، در طرح نظارت تابستاني تمام نظارت‌ها بعد از پايان ساعت اداري آغاز مي‌شود.
حسيني گفت: در اين طرح كه با آغاز ماه مبارك رمضان شدت خواهد گرفت، با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
وي عرضه بدون بسته‌بندي مرغ، توزيع محصول بدون تاريخ توليد و مصرف و يا تاريخ مصرف گذشته، حمل مواد بدون مجوز و... را از عمده‌ترين تخلفات بهداشتي عنوان كرد.
مديركل دامپزشكي استان مركزي گفت: كمبود نيرو يكي از مهم‌ترين مشكلات اين اداره كل در طرح‌هاي نظارتي است كه در اين راستا خود مردم نيز بايد با كارشناسان دامپزشكي همكاري لازم را داشته باشند.