|
|
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 4764
در استان مركزي؛ طرح نظارت دامپزشكي اجرا ميشود
|
مديركل دامپزشكي استان مركزي از آغاز طرح ويژه نظارت بر فرآوردههاي خام دامي از اول تير ماه خبر داد.
سيدسعيد حسيني امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل گرما و ضرورت نظارت بر نحوه توزيع فرآوردههاي خام دامي طرح ويژه تابستان اين اداره كل از اول تيرماه به مدت سه ماه در سراسر شهرهاي استان اجرا ميشود.
وي تصريح كرد: در اين طرح 30 اكيپ نظارتي در قالب 35 نفر نيرو بر نحوه توليد و عرضه فرآوردههاي خام دامي نظارت ميكنند.
مديركل دامپزشكي استان مركزي با اشاره به اينكه در اين طرح بيش از 200 مركز عرضه، توليد، بستهبندي و استحصال فرآودههاي دامي مورد بازديد كارشناسان قرار ميگيرند، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بيشتر تخلفات در ساعات غير اداري صورت ميگيرد، در طرح نظارت تابستاني تمام نظارتها بعد از پايان ساعت اداري آغاز ميشود.
حسيني گفت: در اين طرح كه با آغاز ماه مبارك رمضان شدت خواهد گرفت، با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
وي عرضه بدون بستهبندي مرغ، توزيع محصول بدون تاريخ توليد و مصرف و يا تاريخ مصرف گذشته، حمل مواد بدون مجوز و... را از عمدهترين تخلفات بهداشتي عنوان كرد.
مديركل دامپزشكي استان مركزي گفت: كمبود نيرو يكي از مهمترين مشكلات اين اداره كل در طرحهاي نظارتي است كه در اين راستا خود مردم نيز بايد با كارشناسان دامپزشكي همكاري لازم را داشته باشند.