Share/Save/Bookmark
 
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 5104
 

رئيس انجمن دندانپزشكي كودكان ايران:
كاهش مصرف غذاهاي پرچرب و گوشتي بوي بد دهان را كم مي‌كند
رئيس انجمن دندانپزشكي كودكان ايران گفت: كاهش مصرف غذاهاي پر چرب و گوشتي بوي از بد دهان در ماه رمضان مي‌كاهد.
مرجع : خبرگزاری فارس
 
كاهش مصرف غذاهاي پرچرب و گوشتي بوي بد دهان را كم مي‌كند
مجتبي وحيد گلپايگاني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: افراد براي رفع بوي بد دهان در ماه رمضان بعد از كشيدن نخ دندان؛ تمام سطوح دندان‌هايشان را مسواك بزنند و دست آخر مسواك را روي سطح انتهاي زبانشان بكشند تا پرزهاي زباني را كه در بوي بد دهان نقش موثري دارد برطرف شود.

وي افزود: افرادي كه در ايام ماه مبارك رمضان داروي خاصي مصرف مي‌كنند اين امر باعث خشكي دهانشان مي‌شود بنابراين بهترين توصيه اين است كه در فاصله افطار تا سحر از آدامس‌هاي بدون قند استفاده كنند.

گلپايگاني با توصيه به پرهيز از برخي مواد غذايي مانند سير، پياز و نخوردن غذاهايي ادويه دار زياد در ماه رمضان به دليل انتشار بوي بد دهان گفت: كاهش مصرف غذاهاي پر چرب و گوشتي نيز در كاهش بوي بد دهان بسيار موثر است و در اين زمينه افراد بايد بعد از افطار از كشيدن سيگار خودداري كنند.

رئيس انجمن دندانپزشكي كودكان ايران خاطرنشان كرد: نوشيدن آب فراوان، مصرف كرفس، هلو و اسفناج نيز بسيار مي‌تواند در كاهش بوي بد دهان در ماه رمضان تأثيرگذار باشد.