|
|
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 4402
مديركل دامپزشكي كرمان خبر داد: راهاندازي درمانگاه مرجع دامپزشكي در كرمان
|
مديركل دامپزشكي استان كرمان گفت: درمانگاه مرجع دامپزشكي تا پايان ارديبهشت ماه جاري در كرمان راهاندازي ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، غلامرضا زيدآبادي ظهر امروز در جمع خبرنگاران در كرمان اظهار داشت: آزمايشگاه مرجع دامپزشكي كه مصوب سفر رياست جمهوري بود، اواخر سال گذشته در كرمان راهاندازي شد.
وي افزود: درمانگاه مرجع دامپزشكي تا پايان ارديبهشت ماه جاري در كرمان راهاندازي ميشود و در اين درمانگاه بيماريهاي نوپديد و بازپديد را شناسايي و پوشش ميدهد.
زيدآبادي تصريح كرد: صدور مجوز اين درمانگاه بسيار حائز اهميت است و پس از پنج سال پيگيري در ماه جاري به بهرهبرداري ميرسد.
اين مسئول خاطرنشان كرد: مساحت اين درمانگاه مرجع 200 متر مربع است و راهاندازي اين مركز اقدامي بينظير در استان كرمان محسوب ميشود. مصرف گوشت سفيد در استان كرمان بسيار بيشتر از گوشت قرمز قرار دارد و رويكرد مردم استان كرمان به گوشت سفيد بالاتر است.
مديركل دامپزشكي استان كرمان ابراز داشت: در سطح استان كرمان كشتارگاههاي خوبي در زمينه گوشت سفيد وجود دارد و 60 درصد از توليدات گوشت سفيد را در خود استان مصرف ميكنيم و مابقي را به استانهاي هرمزگان، فارس و سيستان و بلوچستان صادر ميكنيم.
وي عنوان كرد: رشد مرغهاي صنعتي از 42 روز تا دو ماه طول ميكشد و براي رشد آنها از آنتيبيوتيكها به صورت محدود استفاده ميشود.
زيدآبادي يادآور شد: با مشكل تردد دامهاي قاچاق، وسايل نقليه، كمبود اعتبارات و... را در اين اداره كل مواجه و نيازمند حمايت دولت هستيم.
اين مسئول در پايان اذعان داشت: سمپاشي اماكن دامي و بدن دام در مناطق روستايي استان كرمان به صورت رايگان انجام ميشود.