|
|
دوشنبه ۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 4817
مديركل محيط زيست خراسان شمالي خبر داد: پيشنهاد ايجاد باغ پرندگان در بجنورد
|
مديركل محيط زيست خراسان شمالي از ارائه پيشنهاد ايجاد باغ پرندگان در بوستان پرديسان باباامان بجنورد به سازمان محيط زيست خبر داد.
محمد ممشتي امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: در صورت پذيرش اين پيشنهاد، اين نخستين باغ پرندگان بوده كه در خراسان شمالي ايجاد ميشود.
وي با بيان اينكه باغ پرندگان در جوار بوستان پرديسان احداث ميشود، ادامه داد: در اين باغ پرندگان متنوعي نگهداري و به نمايش گذاشته ميشود.
ممشتي با اشاره به اينكه هماكنون 44 گونه جانوري اعم از؛ ميش، بز و كل در بوستان پرديسان بجنورد نگهداري ميشود، تصريح كرد: اين گونههاي جانوري در سايت فنسكشي شده بوستان پرديسان زيست ميكنند.
وي از پيشنهاد توسعه فضاي پارك پرديسان به استانداري خبر داد و گفت: مذاكرات اوليه در اين ارتباط انجام شده و نظر مسئولان استان در اين ارتباط مساعد است.
مديركل محيط زيست خراسان شمالي همچنين با اشاره به مصوبه احداث سايت موزه در پارك پرديسان بيان كرد: اين موزه داراي 2 هزار متر مربع زيربنا بوده و تاكنون 12 ميليارد ريال اعتبار صرف شده است.
وي اضافه كرد: براي تكميل اين پروژه به 6.5 ميليارد ريال اعتبار نياز است كه اميد ميرود به استان ابلاغ شود.
بوستان ملي باباامان در 10 كيلومتري شرق بجنورد و در محور ارتباطي مشهد مقدس قرار دارد.