|
|
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 4609
رئيس دانشكده دامپزشكي دانشگاه مازندران خبر داد: راهاندازي رشته بازرسي گوشت در مازندران
|
رئيس دانشكده دامپزشكي دانشگاه مازندران گفت: دوره كارشناسي بهداشت مواد غذايي و بازرسي گوشت براي نخستين بار در اين دانشكده راهاندازي شد.
علياكبر حاجيزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بابلسر گفت: هدف از راهاندازي دو رشته بهداشت مواد غذايي و بازرسي گوشت، كنترل كيفي مواد غذايي و اعمال تمهيدات بهداشتي در نحوه عملآوري فرآوردههاي دامي به ويژه بوده است.
وي افزود: در اين دو رشته هدف تربيت كارشناساني است كه از عهده آزمايشهاي بيوشيميايي، باكتريشناسي، نظارت در توليد فرآوردههاي غذايي و نحوه بستهبندي آنها، تشخيص بيماريها و آلودگيهاي ميكروبي، قارچي و سمي، مديريت فني شركتها و صنايع توليد و بستهبندي فرآوردههاي دامي و ساير آزمايشها و تشخيصهاي مشابه در سطح عاليتري نسبت به كاردانها و تكنسينها يا حتي كارشناسان كه آگاهي كمتري در اين رشته دارند در مراكز آموزشي، پژوهشي و خدماتي در سازمانهاي ذيربط برآيند.
رئيس دانشكده دامپزشكي دانشگاه مازندران گفت: دوره كارشناسي بهداشت مواد غذايي و بازرسي گوشت براي نخستين بار در اين دانشكده راهاندازي شد و عناوين اين دو رشته نيز با همكاري گروه دامپزشكي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به نام دانشگاه مازندران در شوراي برنامهريزي وزارت علوم مصوب شد.
حاجيزاده با بيان اينكه سال 2011، سال دامپزشكي ناميده شده است، اظهار داشت: امسال به دليل 250 سالگي نخستين دانشكده دامپزشكي دنيا، سال دامپزشكي نام گرفته است.
وي افزود: شعار سال 2011 موسوم به سال دامپزشكي دامپزشكي براي بهداشت و سلامت، دامپزشكي براي غذا و دامپزشكي براي سياره زمين است.
حاجيزاده اظهار داشت: از سال 2000 با تصميم انجمن جهاني دامپزشكي، آخرين شنبه آوريل هر سال ميلادي به نام روز جهاني دامپزشكي نامگذاري شد تا كشورهاي مختلف عضو اين انجمن در اين روز با برگزاري مراسم و همايشها و ساير اقدامات آگاهي بخش به تبيين شعار اين روز پرداخته و حرفه دامپزشكي را بيش از پيش به مردم بشناسانند.
رئيس دانشكده دامپزشكي دانشگاه مازندران گفت: با گذشت هشت سال از اين نامگذاري و در پي توافق انجمن جهاني دامپزشكي هر سال به اين مناسبت به كشوري كه بهترين مراسم را در اين روز برگزار كند جايزهاي هزار دلاري اهدامي شود كه در سال2011 به دليل برگزاري سيامين كنگره جهاني دامپزشكي در آفريقاي جنوبي اين جايزه در زمان برگزاري اين كنگره (10 تا 14 اكتبر 2011) اهدا ميشود.
حاجيزاده در پايان خاطرنشان كرد: دانشكده دامپزشكي دانشگاه مازندران با موافقت اصولي شوراي گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تأسيس و با موافقت قطعي شورا از سال تحصيلي 88 و 89 در دو رشته بهداشت مواد غذايي و بهداشت و بازرسي گوشت در مقطع كارشناسي اقدام به جذب دانشجو ميكند و اكنون داراي بيش از 80 دانشجو است.