|
|
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : 4519
مسئول شبكه دامپزشكي كوهبنان خبر داد: مراقبت از 4749 راس دام در زمينه تب برفكي در كوهبنان
|
مسئول شبكه دامپزشكي شهرستان كوهبنان اظهار داشت: از ابتداي سال جاري 4 هزار و 749 نوبت مراقبت فعال از بيماري تب برفكي در جمعيت دامي شهرستان كوهبنان صورت پذيرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، محسن عسكرپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتداي سال جاري 4 هزار و 749 نوبت دامهاي اين شهرستان مورد مراقبت تب برفكي قرار گرفته است.
وي بيان داشت: يكي از بزرگترين مخاطرات بهداشتي جامع كنوني ما حمل غيرمجاز و قاچاق دام است و اغلب اين دامها از مناطق آلوده آورده ميشوند و يا دامهايي هستند كه در مجاورت مناطق يا دامهاي آلوده قرار گرفتهاند.
مسئول شبكه دامپزشكي شهرستان كوهبنان گفت: حمل غيرمجاز دام به دليل اينكه موجب اختلال در كنترل بهداشتي دامها ميشود، به نوبت خود موجب انتقال بيماريهاي مختلف از مناطق آلوده به مناطق غيرآلوده ميشود كه از جمله آن ميتوان به تب برفكي اشاره كرد.
عسكرپور با اشاره به انتخاب سال 2011 به عنوان سال جهاني دامپزشكي بيان داشت: يكي از دلايل انتخاب اين سال به عنوان سال جهاني دامپزشكي از طرف سازمانهاي بهداشتي جهان، اهميت اين مجموعه در راستاي تامين امنيت و بهداشت مواد غذايي همچنين مبارزه با بيماريهاي مشترك است.
وي تصريح كرد: انتخاب سال جاري ميلادي به عنوان سال جهاني دامپزشكي بار سنگيني بر دوش مجموعه دامپزشكي نهاده است لذا اين شبكه فقط در راستاي مبارزه با بيماري خطرناك تب برفكي از ابتداي سال 4 هزار و 749 نوبت مراقبت فعال از مراكز پروش گاو، گوسفند و بز انجام شد.
عسكرپور خاطرنشان كرد: همچنين در اين شهرستان 40 راس دام غيرمجاز در سال جاري كشف شد.