|
|
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : 4672
معاون عمراني استاندار مازندران مطرح كرد: دانشكده دامپزشكي مكمل كشاورزي در مازندران
|
معاون عمراني استاندار مازندران گفت: ايجاد دانشكده دامپزشكي مكمل صنعت كشاورزي در مازندران است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، سيد عيسي هاشمي حيدري صبح امروز در جلسه بررسي اهداي زمين براي دانشگاه دامپزشكي آمل با بيان اينكه احداث دانشگاه دامپزشكي براي استان مازندران موثر است بيان داشت: صنعت كشاورزي در مازندران بايد توسعه يابد كه براي تكميل اين بخش ايجاد دانشگاه تخصصي الزامي است.
وي افزود: ايجاد دانشگاه دامپزشكي آمل مصوب دور اول سفر رياست جمهوري است كه در اين باره دانشگاه درخواست 25 هكتار اراضي را از منابع طبيعي داشته است.
وي با تاكيد بر اينكه طي يك هفته اراضي مناسبي بايد براي دانشگاه دامپزشكي تعيين شود، يادآور شد: براي توسعه مراكز علمي گام بر ميداريم و منابع طبيعي طي يك هفته اراضي مناسبي را براي دانشگاه دامپزشكي دولتي در نظر بگيرد.
معاون عمراني استاندار مازندران با بيان اينكه مراكز علمي و دانشگاهي در توسعه استان تاثيرگذار است، خاطرنشان كرد: ارتقاي واحدهاي مراكز دانشگاهي در مازندران موجب پيشرفت استان ميشود و بازگشت ان در سطح ملي و استاني موثر است.
وي حضور 238 هزار دانشجو را در دانشگاههاي مازندران را طي كردن اين استان در مسير توسعه دانست و گفت: دانشگاه دامپزشكي از مباحث تخصصي است كه در بحث ايجاد اشتغال در مازندران موثر است.
هاشمي حيدري اظهار داشت: بررسيهايي كه درباره واگذاري اراضي به اماكن دولتي انجام ميشود با نظر مساعد استاندار اعتباري از سوي استانداري براي احداث بنا در نظر گرفته ميشود.
رئيس دانشكده دامپزشكي آمل نيز با بيان اينكه براي نخستين بار در كشور دانشكده دامپزشكي آمل در دو رشته بازرسي گوشت و بهداشت مواد غذايي در مقطع كارشناسي دانشجو پذيرفته است، گفت: توجه هيئت علمي دانشگاه براي تخصصي شدن رشتههاي تحصيلي است در دو دوره جذب تاكنون 87 دانشجو در رشتههاي بازرسي گوشت و بهداشت مواد غذايي فعاليت كرده است.
اكبر حاجيزاده مقدم اظهار داشت: سرفصل دانشكده دامپزشكي را دانشگاه مازندران مصوب كرده است.