
معاون سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر خبر داد:
توليد گوشت قرمز در بوشهر بالاتر از ميانگين كشوري
خبرگزاری فارس , 5 خرداد 1390 ساعت 8:51
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر گفت: استان بوشهر با توليد سالانه حدود 15 هزار تن گوشت قرمز سرانه توليد بالايي نسبت به ميانگين كشور دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، حميدرضا جهانبخش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به جمعيت حدود 900 هزار نفري استان بوشهر و توليد 15 هزار تن گوشت قرمز در سال، سرانه توليد گوشت قرمز به ازاي هر نفر ساكن استان بوشهر حدود 16.6 كيلوگرم است.
وي ادامه داد: عمده اين توليدات كه ناشي از پرورش دامهاي سبك و پرواربندي گوساله است به خارج از استان ارسال ميشود.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر گفت: سرانه توليد گوشت قرمز در كشور حدود 13 كيلوگرم است كه استان بوشهر توليد بالاتري در حدود 3.6 كيلوگرم از ميانگين كشوري دارد.
جهانبخش افزود: به علت مصرف بالاي گوشت سفيد و آبزيان در سبد غذايي مردم بوشهر و كمبود كشتارگاه و صنايع تبديلي و تكميلي در استان توليدات عمدتا به صورت دام زنده است و جهت كشتار به استانهاي فارس، اصفهان، قم و تهران ارسال ميشود و عملا ساير استانها از ارزش افزوده توليدات دامي بهره ميبرند.
اين مقام مسئول يكي از راهكارهاي اساسي را توسعه و بهروز كردن صنايع كشتارگاهي و راهاندازي صنايع بسته بندي و صنايع تبديلي گوشت قرمز در استان عنوان كرد.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر تنها واحد كشتارگاه صنعتي دام در شهرستان بوشهر مستقر است و ساير شهرستانهاي استان فاقد صنايع كشتارگاهي صنعتي دام هستند.
مدير صنايع كشاورزي استان بوشهر نيز به خبرنگاران گفت: 80 درصد از شاغلان بخش صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي استان بوشهر زنان هستند.
عبدالرسول بهنامراد افزود: سه هزار و 316 نفر در 87 واحد توليدي صنايع تبديلي استان بوشهر فعاليت ميكنند كه دو هزار و 650 نفر از آنان را زنان روستايي تشكيل ميدهند.
وي اضافه كرد: اين واحدها در زمينه صنايع باغي، زراعي، دام و طيور و شيلات با سرمايهگذاري 448 ميليارد ريال فعاليت ميكنند.
مدير صنايع كشاورزي استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به فصلي بودن كار زنان در اين واحدها، يكي از مشكلات اصلي آنها بيمه است.
کد مطلب: 4563
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcj.mexfuqeitsfzu.html