
معاون جهاد كشاورزي ايلام:
ميزان توليد گوشت سفيد در ايلام 25 درصد افزايش يافت
خبرگزاری فارس , 20 فروردين 1390 ساعت 12:51
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي استان ايلام گفت: ميزان توليد گوشت سفيد در استان ايلام 25 درصد افزايش يافته است.
مجتبي شيرخاني امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع 30 هزار تن گوشت سفيد مرغ در استان ايلام توليد و روانه بازار مصرف شد.
وي ادامه داد: اين ميزان گوشت مرغ توليدي در استان ايلام در مقايسه با مدت مشابه سال ماقبل آن در مجموع به ميزان يكچهارم افزايش يافته است.
اين مسئول اضافه كرد: اين رويداد تحولي بزرگ در زمينه توليد گوشت سفيد مرغ در استان ايلام است كه در گذشته سابقه نداشته است.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي استان ايلام گفت: در سال گذشته در مجموع 13 ميليون و 813 هزار قطعه جوجه گوشتي در واحدهاي مرغداري ايلام توزيع شده است.
وي ادامه داد: در مجموع استان ايلام داراي 913 واحد پرورش گوشت سفيد (مرغ گوشتي) است كه مشغول فعاليت و توليد هستند.
اين مسئول اضافه كرد: همچنين سال گذشته استان ايلام از حيث افزايش واحدهاي مرغداري گوشتي در مقايسه با سال ماقبل آن 23 درصد رشد داشته است.
شيرخاني تصريح كرد: اين رويداد بزرگ اقتصادي با تلاش و همكاري مرغداران استان ايلام و سازمان جهاد كشاورزي ايلام محقق شده است.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي استان ايلام گفت: كارشناسان سازمان جهاد كشاورزي با حمايت و راهنمايي مرغداران ايلامي در اين راستا نقش مهمي ايفا كردهاند.
وي ادامه داد: راهنمايي انجام شده بيشتر در خصوص نحوه پرورش، تغذيه و بهداشت واحدهاي مرغداري تنها گوشهاي از فعاليتهاي كارشناسان و مديران حوزه معاونت بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي استان ايلام بوده است.
کد مطلب: 4248
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcj.xexfuqe8osfzu.html