
مديرعامل كشتارگاه صنعتي اردبيل:
روزانه 1200 راس دام در اردبيل ذبح ميشود
خبرگزاری فارس , 18 مرداد 1390 ساعت 10:21
مديرعامل كشتارگاه صنعتي اردبيل گفت: به طور متوسط در روز يك هزار و 100 راس گوسفند و 90 راس گوساله در كشتارگاه صنعتي اردبيل ذبح و در سطح استان توزيع ميشود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، عباس امدادي در جلسه بررسي مشكلات كشتار دام نمين اظهار داشت: انتقال كشتارهاي دامي شهرستانهاي استان اين كشتارگاه صنعتي اردبيل موجب پيشگيري از شيوع بيماريهاي مشترك دام و انسان و جلوگيري از انتقال بيماريهاي تب مالت و سل حيواني به مردم ميشود.
امدادي بر هر نوع همكاري با قصابان منطقه نمين در اين زمينه قول مساعد داد و افزود: مسئولان اداره دامپزشكي نمين موظف هستند با هر نوع كشتار غيرمجاز و غير بهداشتي دام در شهر نمين برخورد كنند.
اين مسئول ضبط فرآوردههاي خام دامي و پرداخت غرامت به صاحبان لاشههاي بيمار در كشتارگاه را يادآور شد و گفت: در حال حاضر قسمت عمده ارزش واقعي دامهاي آلوده كه در كشتارگاه توسط ناظرين بهداشتي دامپزشكي ضبط و از چرخه مصرف انساني خارج ميشوند به صاحبان لاشه پرداخت ميشود.
مديرعامل كشتارگاه صنعتي اردبيل ادامه داد: در اين راستا سال گذشته مبلغ 800 ميليون ريال به صاحبان لاشههاي ضبطي در استان اردبيل پرداخت شد.
وي با بيان اينكه در استان اردبيل بيش از 6 ميليون واحد دامي وجود دارد افزود: سالانه بيش از 40 هزار تن گوشت قرمز، 21 هزار تن گوشت مرغ و 410 هزار تن شير، 5 هزار تن عسل و 7 هزار تن تخم مرغ در استان اردبيل توليد ميشود.
فرماندار نمين نيز در اين جلسه از ملزم شدن قصابان شهرستان نمين به كشتار دامهاي سبك و سنگين در كشتارگاه صنعتي اردبيل خبر داد.
سيد تقي دريتيم افزود: جلوگيري از انجام كشتارهاي غير مجاز،غير بهداشتي و رعايت قوانين توسط تمام قصابان براي حفظ سلامت مردم ضرورت دارد.
وي با اشاره به سياست دولت در هدايت كشتار تمام دامها به كشتارگاههاي صنعتي از تعطيلي مطلق كشتارگاه سنتي شهر نمين خبر داد و گفت: اين كشتارگاه هرگز احيا نخواهد شد.
کد مطلب: 5148
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcj.xeifuqevosfzu.html