
پرندگان مهاجر به گيلان آمدند
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان گفت: پرندگان مهاجر وارد تالابهاي استان شدند.
خبرگزاری ايسنا , 26 شهريور 1390 ساعت 9:54
امير عبدوس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خزر -اظهار داشت: بررسيهاي اخير كارشناسان اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان از تالابهاي استان نشان داد بيش از 5000 قطعه پرنده از انواع آبزي، كنارآبزي و خشكيزي وارد تالاب هاي استان شدهاند.
وي افزود: اين گونهها كه اغلب شامل خوتكا پرسفيد، گيلانشاه، انواع سليم و آبچليك و كاكايي هستند، هم اكنون وارد تالابهاي استان به ويژه "بوجاق" و "انزلي" شدهاند.
عبدوس بيان كرد: پرندگان مهاجر عبوري گروهي از پرندگان هستند كه پس از جوجه آوري در زمينهاي شمالي و در طي مسير به سوي مكانهاي زمستان گذراني، براي تجديد قوا وارد ايران ميشوند. پس از يك هفته تا دو ماه، اواخر آبان، استان گيلان را به سوي زمينهاي جنوبي كه از شمال آفريقا تا شبه جزيره هند را شامل ميشود ترك ميكنند.
کد مطلب: 5391
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcj.heifuqetvsfzu.html