
رئيس مبارزه با بيماريهاي دامپزشكي سمنان خبر داد:
پايش بيماريهاي مختلف در طيور بومي و روستايي سمنان
خبرگزاری فارس , 2 مرداد 1390 ساعت 9:07
رئيس اداره مبارزه با بيماريهاي طيور، آبزيان و زنبورعسل اداره كل دامپزشكي استان سمنان از پايش بيماريهاي مختلف در طيور بومي و روستايي اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان سمنان، رحيم خالقيان امروز اظهار داشت: طرح پايش سرمي و ويرولوژيك مزارع مرغ بومي و روستايي در اطراف مناطق پرخطر تا شعاع 10 كيلومتر واحدهاي صنعتي اجرايي شد.
وي تصريح كرد: اين طرح به مدت سه ماه در 62 روستاي تابعه شهرستانهاي استان سمنان به مرحله اجرا درآمد.
رئيس اداره مبارزه با بيماريهاي طيور، آبزيان و زنبورعسل اداره كل دامپزشكي استان سمنان اضافه كرد: در اين طرح، بيش از 5 هزار نمونه خون و ملكولي از طيور بومي استان اخذ و انواع آزمايشات موردنظر در آزمايشگاه دامپزشكي مركزي و مركز تشخيص سازمان دامپزشكي كشور انجام شد.
خالقيان هدف از اجراي طرح را شناسايي و رهگيري بيماريهاي طيور و برنامهريزي در راستاي مبارزه و پيشگيري از اين بيماريها در صنعت طيور و طيور بومي و روستايي اعلام كرد.
کد مطلب: 4994
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdch.wnkt23nwkftd2.html