مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد:

ارتقای شاخص سلامت با سرمایه‌گذاری در دامپزشکی

خبرگزاری فارس , 23 شهريور 1390 ساعت 9:29

مدیرکل جدید دامپزشکی خوزستان گفت: با سرمایه‌گذاری اندک در بخش دامپزشکی می‌توان منافع بسیاری را به جامعه در زمینه ارتقای شاخص سلامت عمومی عرضه کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی کنارکوهی ظهر امروز در مراسم معرفی وی به عنوان مدیر کل جدید دامپزشکی خوزستان با اشاره به ابعاد اجتماعی و اقتصادی دامپزشکی اظهار داشت: افزایش توان دامپزشکی در این دو بعد جامعه تاثیرگذار است و به سود جامعه هدف و مصرف کنندگان منتهی می‌شود؛ زیرا که فعالیت‌های اقتصادی فقط به تولید خلاصه نمی‌شود و فرآیند پس از تولید را نیز شامل می‌شود.
وی افزود: به طور مثال پرورش آبزیان به صورت یک زنجیره است که تا کنون فقط پرورش در آن دیده شده و مسائلی چون تکثیر، وضعیت علمی، بسته بندی و صادرات کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
کنارکوهی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های بزرگ و با اهمیت کشور از لحاظ دامپزشکی است، گفت: داشتن مرز مشترک با همسایگان و نزدیکی فرهنگی با این کشور‌ها همچنین همجواری با چند استان بزرگ بر اهمیت این استان می‌افزاید.
وی با اشاره به اینکه پرورش انواع دام و طیور در خوزستان انجام می‌شود، افزود: خواستگاه میگوی پرورشی در کشور چوئبده آبادان بوده است.
به گفته وی، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی جایگاه خاصی به استان داده است و کنترل بیماری‌های دامی و مشترک بخش مهمی از فعالیت‌های دامپزشکی در خوزستان است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد: مجموعه فعالیت‌های دامپزشکی به بهداشت جامعه هدف و جامعه انسانی ختم می‌شود و ایجاد خلل در هر کدام از بخش‌ها اهمیت این وظیفه را نشان می‌دهد.
در این مراسم از زحمات توکلی سرپرست و حزبئی مدیرکل پیشین دامپزشکی خوزستان قدردانی و مصطفی کنارکوهی به عنوان مدیرکل دامپزشکی خوزستان منصوب شد.


کد مطلب: 5371

آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdch.qnmt23nxzftd2.html

موسسه اطلاعات مرغداری
  http://infopoultry.net