
رييس سازمان دامپزشكي كشور:
بهداشت نامناسب كشورهاي همسايه دام كشور را تحت تأثير قرار مي دهد
خبرگزاری ايرنا , 22 خرداد 1390 ساعت 8:27
رييس سازمان دامپزشكي كشور گفت: شرايط بهداشتي نامناسب كشورهاي همسايه، دامهاي كشور ما را تحت تأثير قرار داده است.
دكتر 'محسن دستور' روز شنبه در حاشيه آيين معارفه مديركل دامپزشكي استان قزوين در گفت وگو با ايرنا افزود: شرايط بهداشتي دامي در كشورهاي همسايه ما در مرزهاي شرقي و غربي و شمالي، دامهاي كشور را تحت تأثير قرار مي دهند لذا نبايد اجازه داد تا به صنعت دامپروري كشور آسيب وارد شود.
وي با بيان اينكه ترددهاي دام بين كشورها باعث تهديد دامهاي كشور از جهت بيماريهاي نوپديد، بازپديد و مشترك مي شود، خاطر نشان كرد: ما سعي مي كنيم كه در چنين شرايطي توليدات كشور ما كمتر تحت تأثير قرار گيرد.
اين مقام مسؤول در ادامه با اشاره به باقيمانده هاي سموم، آلاينده ها، مصرف داروها و فلزات سنگين در مواد غذايي و بويژه مواد پروتئيني اشاره كرد و افزود: يكي از دغدغه هاي عمده در صنعت دامپروري و بخش كشاورزي، همين موارد محسوب مي شوند كه در غالب وظايفي كه اين سازمان بر عهده دارد سعي مي كنيم مشكلات متعددي متوجه توليدكنندگان نشود.
وي، يكي از وظايف سازمان دامپزشكي كشور را حفظ سرمايه دامي كشور دانست و گفت: تمام تلاش مسؤولان بهداشتي و دامپزشكي كشور اين است كه از بروز بسياري از بيماريهاي واگيردار و مشترك بين انسان و دام جلوگيري كرده تا شاهد رشد و توسعه اين بخش باشيم.
رييس سازمان دامپزشكي كشور در ادامه، نقش نظارتي دامپزشكي را عامل مهم بازدارنده شيوع بيماريهاي مشترك عنوان كرد و افزود: خوشبختانه با تلاشهاي شبانه روزي كارشناسان دامپزشكي كشور، بيماريهاي مشترك بين انسان و دام در كشور تحت كنترل درآمده است.
کد مطلب: 4668
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcf.vdjiw6dvcgiaw.html