
سرپرست دفتر حقوقي سازمان حفاظت محيط زيست :
محيط زيست از سازمان دامپزشكي نميتواند شكايت كند
خبرگزاری فارس , 6 ارديبهشت 1390 ساعت 9:58
سرپرست دفتر حقوقي سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه وظيفه نظارت بر غذاي حيوانات باغ وحش بر عهده دامپزشكي بوده است،گفت: در صورتي كه سازمان دامپزشكي هم مقصر باشد باز نميتوانيم بر اساس بخشنامه دولت از آنها شكايت كنيم.
علي سميعي در گفتوگو با خبرنگار جامعه فارس، درباره آخرين وضعيت پرونده باغ وحش تهران در دادگاه گفت: در حال حاضر اين پرونده تحت پيگيري است.
وي در ادامه افزود: علت طرح دعوي، اظهارات الهامي رئيس باغ وحش تهران بوده است؛ ايشان در اظهارات خود مدعي شدهاند كه ببرها از ابتداي ورودشان به ايران دچار بيماري بودهاند.
سرپرست دفتر حقوقي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: شكايت سازمان محيط زيست به دليل صحبتهاي غير تخصصي بوده كه عليه كارشناسان اين سازمان انجام شده است.
سميعي تأكيد كرد: سازمان محيط زيست تحت عنوان نشر اكاذيب در دادگاه طرح دعوي كرده است.
وي درباره نظر دامپزشكي نيز گفت: دادگاه از سازمان دامپزشكي درباره بيماري ببرها استعلام كرده و جوابيه به دادگاه ارسال شده است.
سميعي گفت: علت بيماري ببر و برخي حيوانات باغ وحش استفاده از گوشت الاغ بوده است.
وي در ادامه بيان كرد: وظيفه نظارت بر غذاي حيوانات باغ وحش با مسئولان سازمان دامپزشكي است.
سرپرست دفتر حقوقي سازمان حفاظت محيط زيست تأكيد كرد: در صورتي كه رئيس باغ وحش تكذيبيهاي درباره اظهارات و مصاحبههاي خود بدهد سازمان محيط زيست ميتواند دعوي خود را لغو كند.
وي درباره كوتاهي سازمان دامپزشكي براي كنترل غذاي حيوانات باغ وحش نيز گفت: براي اثبات اينكه ببرها از ابتداي ورودشان از روسيه بيمار بودهاند نياز به كارشناسي دقيق دارد؛ زماني كه ثابت شود ببرها از ابتداي ورودشان بيمار نبودهاند و اظهارات رئيس باغ وحش بي اساس بوده پرونده وارد مرحله جديدي ميشود.
سرپرست دفتر حقوقي سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: در اين زمان دادگاه به اين نتيجه ميرسد كه اگر حيوانات در باغ وحش بيمار شدهاند مقصر چه كسي است؟ آيا سازمان دامپزشكي كه وظيفه نظارت بر غذاي حيوانات را داشته مرتكب كوتاهي در انجام وظايف شده است يا خير؟
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا از سازمان دامپزشكي شكايت نكردهايد؟ اعلام كرد: بر اساس بخشنامه رئيس جمهور دستگاههاي دولتي نميتوانند عليه يكديگر شكايت و طرح دعوي كنند؛ بنابراين امكان شكايت از سازمان دامپزشكي وجود ندارد.
سميعي در پاسخ به اين پرسش كه در اين صورت چه تصميمي داريد؟ گفت: اگر موضوع حل نشود پرونده به رياست جمهوري منعكس تا در آنجا بررسي و تصميم نهايي اتخاذ شود.
سرپرست دفتر حقوقي سازمان حفاظت محيط زيست درباره اين ادعاي مسئولان دامپزشكي مبني بر اينكه ببرها گواهي سلامت نداشتهاند؟ گفت: اين محال است؛ ببرها گواهي سلامت داشتهاند و به مسئولان دامپزشكي نيز نسخهاي از آن داده شده است.
وي با تأكيد بر اينكه دامپزشكي بايد بر روي تغذيه گونهها نظارت ميكرده است، گفت: در صورتي كه دادگاه به اين نتيجه برسد كه رئيس باغ وحش تهران مقصر نبوده، كوتاهي سازمان دامپزشكي در انجام وظايفش بررسي ميشود.
کد مطلب: 4361
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcf.vdjiw6dmygiaw.html