مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران:

وجود بيماري "مشمشه " در باغ وحش ارم مورد بررسي قرار گرفت

خبرگزاری فارس , 8 مرداد 1390 ساعت 11:21

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران گفت: وجود بيماري مشمشه در باغ وحش ارم بررسي شده و اداره كل دامپزشكي طبق جديدترين نتيجه‌اي كه به ما ارائه داده، اعلام كرده است كه بيماري مشمشه وجود ندارد.


رسول علي اشرفي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در پاسخ به اين پرسش كه آيا پيگيري‌ از سوي محيط زيست انجام شد كه در باغ وحش ارم بيماري مشمشه وجود دارد؟ اظهار داشت: اداره كل محيط زيست اين موضوع را پيگيري كرده است و يك تيم كارشناسي محيط زيست و يك دامپزشك از اداره كل محيط زيست استان تهران به باغ وحش فرستاديم و آنها نيز بررسي كامل را در اين خصوص انجام داده‌اند.

وي ادامه داد: طبق گزارشي كه همكاران ما ارائه داده‌اند، بيماري مشمشه اصلاً صحت ندارد. درباره اين قضيه ما با اداره كل دامپزشكي استان تهران نيز مكاتبه انجام داديم چرا كه از نظر تخصصي در نهايت مرجع تأييد كننده صحت يا عدم صحت بيماري مشمشه اداره كل دامپزشكي استان تهران است.

اشرفي‌پور گفت: اداره كل دامپزشكي استان تهران نيز اين موضوع را بررسي كرده و مديركل دامپزشكي استان تهران نيز با ما مكاتبه رسمي انجام داده است كه بيماري مشمشه در باغ وحش وجود ندارد و حيوانات باغ وحش بيماري مشمشه ندارند.

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران در پاسخ به اين پرسش كه چرا اداره كل دامپزشكي اعلام كرده كه طبق نتيجه‌اي كه در ارديبهشت ارسال شده، يكي از شيرها مشكوك به بيماري مشمشه بوده است؟ تأكيد كرد: هفته گذشته وجود بيماري مشمشه بررسي شده و اداره كل دامپزشكي طبق جديدترين نتيجه‌اي كه به ما رسماً اعلام كرده است، گفته كه بيماري مشمشه وجود ندارد و همكاران ما نيز اين موضوع را تأييد كرده‌اند.


کد مطلب: 5054

آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcf.tdtiw6dxjgiaw.html

موسسه اطلاعات مرغداری
  http://infopoultry.net