
همزمان با ماه رمضان صورت ميگيرد؛
تشديد نظارت بهداشتي توسط دامپزشكي در خراسان شمالي
خبرگزاری فارس , 11 مرداد 1390 ساعت 9:44
مديركل دامپزشكي خراسان شمالي از آغاز طرح تشديد نظارت بهداشتي توسط دامپزشكي اين استان از امروز تا پايان ماه مبارك رمضان خبر داد.
علياصغر شريفي امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: براي اجراي اين طرح 36 اكيپ نظارتي ثابت و سيار ساماندهي شده است.
وي افزود: در اجراي اين طرح كنترل و نظارت بهداشتي از ساعت 8 صبح الي 20 شب در دو شيفت كاري و در ايام تعطيل توسط دامپزشكي استان انجام ميشود.
به گفته شريفي، در اين طرح يك هزار و 40 مركز توزيع و عرضه فرآوردههاي دامي، خودروهاي ويژه حمل فرآوردههاي خام دامي، كشتارگاههاي دام و طيور، سردخانههاي نگهداري فرآوردههاي خام دامي، كارگاههاي فرآوري و بستهبندي زيرپوشش طرح كنترل و نظارت بهداشتي در ايام ماه مبارك رمضان قرار ميگيرند.
وي اظهار داشت: اكيپهاي بهداشتي دامپزشكي كه در اجراي اين طرح مشاركت داشته، ضمن طي دورههاي آموزشي و باز آموزي داراي كارت شناسايي نيز هستند.
مديركل دامپزشكي خراسان شمالي با بيان اينكه در اجراي طرح تشديد نظارت بهداشتي توسط دامپزشكي يك هزار و 85 روز كار انجام خواهد شد، افزود: سامانه تلفن 1512 دامپزشكي استان در ساعت اداري آماده پاسخگويي به سوالات، پيشنهادات و گزارشات شهروندان خراسان شمالي است.
وي با بيان اينكه شهروندان به توصيههاي بهداشتي دامپزشكي توجه كنند، گفت: اين توصيهها در قالب اطلاعيههاي بهداشتي اعلام خواهد شد.
شريفي با بيان اينكه در ماه مبارك رمضان سال گذشته 5 هزار و 369 بازديد توسط بازرسان بهداشتي اين اداره كل انجام شد، تصريح كرد: طي اين بازديدها 4 هزار و 598 كيلوگرم فرآوردههاي خام دامي غير بهداشتي ضبط و همچنين دو واحد متخلف پلمپ شد.
وي اظهار داشت: همچنين 28 مورد تخلف بهداشتي مراكز عرضه فرآوردههاي خام دامي و پروتئيني در استان با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
کد مطلب: 5099
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdce.o8nbjh87o9bij.html