
معاون وزير جهادكشاورزي:
بهينه سازي مصرف سوخت موجب افزايش بهره وري در مرغداري ها شد
خبرگزاری ايرنا , 4 تير 1390 ساعت 9:55
معاون وزير جهادكشاورزي گفت: اجراي طرح بهينه سازي مصرف سوخت در واحدهاي مرغداري كه بدنبال اجراي قانون هدفمندي يارانهها آغاز شد، منجر به افزايش بهرهوري و راندمان توليد در واحدهاي مرغداري شده است.
'سعادتالله عباسي' روز جمعه درگفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: بر اساس برآوردهاي صورت گرفته، در واحدهايي كه طرح بهينه سازي مصرف سوخت در آنها اجرا شده است، راندمان توليد و بهرهوري دراين واحدها افزايش يافته است.
وي ادامه داد: طبق اين بررسي، در واحدهايي كه سيستمهاي تهويه اتوماتيك راهاندازي و مصرف سوخت نيز بهينه شده است، ضريب تبديل دان به گوشت مرغ از 2.14 به 1.7 كاهش پيدا كرده است.
به گفته اين مقام مسوول در وزارت جهادكشاورزي، ميزان تلفات در اين واحدها نيز به سه درصد كاهش يافته است.
معاون وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: اين در حالي است كه ميزان تلفات مرغداريهايي كه بهينهسازي و نوسازي تجهيزات در آنها اجرا نشده، بطور متوسط 8 تا 10 درصد گزارش شده است.
عباسي افزود: طول دوره پرورش به عنوان يكي از شاخصهاي توليد اقتصادي نيز در اين واحدها 25 درصد نسبت به واحدهايي كه طرح بهينه سازي و نوسازي را اجرا نكرده اند، كاهش پيدا كرده است.
معاون وزير جهاد كشاورزي خاطر نشان كرد: بهينه سازي مصرف سوخت، نوسازي تاسيسات، عايق سازي ديوار و سقف، دوجداره كردن پنجرهها، اصلاح سيستمهاي گرمايشي، تنظيم مشعل، كنترل ميزان رطوبت، دما و اكسيژن از طرحهايي است كه بعد از اجراي قانون هدفمندي يارانهها مورد تاكيد دولت قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، توليدكنندگاني كه تمايل به اجراي اين طرح داشته باشند، از حمايت و تسهيلات ارزانقيمت دولت برخوردار ميشوند.
کد مطلب: 4800
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcd.z0o2yt0jza26y.html