معاون جهاد كشاورزي استان مركزي:

317 هزار تن شير خام در استان مركزي توليد مي‌شود

خبرگزاری فارس , 18 ارديبهشت 1390 ساعت 9:44

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي از پيش‌بيني توليد 317 هزار و 925 تن شير خام در سال جاري در استان خبر داد.


علي ابراهيمي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: ميزان توليد رشد شير در سال جاري نسبت به سال گذشته 53.2 درصد رشد خواهد داشت.
وي تصريح كرد: ميزان توليد شير در استان 308 هزار تن است كه 160 هزار تن آن در استان به مصرف مي‌رسد و مابقي به ساير استان‌هاي كشور صادر مي‌شود.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي همچنين با اشاره به پيش‌بيني توليد گوشت قرمز در استان گفت: در سال گذشته بيش از 52 هزار و 180 تن گوشت قرمز در استان توليد شد كه امسال اين ميزان به 55 هزار و 473 هزار تن افزايش خواهد يافت كه رشد 5.6 درصدي خواهد داشت.
ابراهيمي افزود: ميزان مصرف گوشت در داخل استان 17 هزار تن است كه مي‌توان گفت اين استان سه برابر نياز داخلي، گوشت قرمز توليد و روانه بازار مصرف مي‌كند.
وي ادامه داد: در زمينه گوشت ماهي نيز امسال 54 هزار و 269 تن گوشت ماهي توليد مي‌شود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 2.8 درصدي براي آن پيش‌‌بيني شده است.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي خاطرنشان كرد: 27 هزار تن از گوشت مرغ توليدي در بازار داخلي به مصرف مي‌رسد و مابقي به ساير استان‌ها صادر مي‌شود.
وي همچنين ميزان پبش‌بيني توليد تخم مرغ و عسل را به ترتيب 25 هزار و 978 هزار تن و يك‌هزار و 61 تن اعلام كرد.


کد مطلب: 4458

آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcc.pq0a2bq04la82.html

موسسه اطلاعات مرغداری
  http://infopoultry.net