توت فرنگي واكسن طبيعت در برابر بيماري‌هاست

خبرگزاری واحد مرکزی خبر , 13 تير 1390 ساعت 10:05

متخصصان تغذيه تاكيد كردند اگرعلاوه بر سيب روزانه يك عدد توت فرنگي نيز بخوريد نه تنها خود را از پزشك بي‌نياز مي‌كنيد بلكه هرگز به متخصصان مغز و هورمون و سرطان نيز نيازي پيدا نخواهيد كرد.


به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، متخصصان آزمايشگاه نوروبيولوژي سلولي در انستيتو مطالعات پزشكي سالك در آمريكا تاكيد كردند: «فيستين» يك نوع فلاونوئيد طبيعي است كه به وفور در توت‌فرنگي و به مقادير كمتر در ميوه‌ها و سبزيجات ديگر و چاي وجود دارد. اين ماده مفيد مشكلات ناشي از ديابت را بهبود مي‌بخشد. فلاونوئيدها تركيبات طبيعي هستند كه تاثيرات مشابه آنتي اكسيدانها دارند و به حفاظت و تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي‌كنند.

مطالعات قبلي نشان داد كه فيستين به بقاي سلولهاي مغزي كشت شده در آزمايشگاه و تقويت حافظه در موشهاي سالم كمك مي‌كند.

به گزارش روزنامه يواس‌اي تودي، فيستين مي‌تواند مانند يك داروي چند منظوره مورد استفاده قرار بگيرد چون چند عضو مختلف را همزمان مورد هدف قرار مي‌دهد. توت فرنگي كه منبع غني از اين تركيب است مي‌تواند مانند واكسني موثر در برابر چندين بيماري مختلف عمل كند.


کد مطلب: 4872

آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcc.mq0a2bq4ila82.html

موسسه اطلاعات مرغداری
  http://infopoultry.net