
با حضور وزير جهاد كشاورزي؛
بزرگترين مرغداري مكانيزه كشور به بهرهبرداري رسيد
خبرگزاری فارس , 9 مرداد 1390 ساعت 11:56
بزرگترين مرغداري مكانيزه كشور در مراسمي با حضور وزير جهاد كشاورزي در روستاي شاغشك بخش شانديز از توابع شهرستان طرقبه شانديز به بهرهبرداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، وزير جهاد كشاورزي ظهر امروز در مراسم بهرهبرداري از اين مرغداري اظهار داشت: تمام مرغداريها و دامداريهاي كشور تا سه سال آينده بايد مكانيزه شوند.
صادق خليليان افزود: با مكانيزه شدن مرغداريها و گاوداريها مصرف سوخت و انرژي بهينه ميشود.
وي اظهار داشت: دولت براي مكانيزه كردن مرغداريها تا سقف 100 ميليون تومان تسهيلات ويژه با بهره چهار درصد پرداخت ميكند.
وزير جهاد كشاورزي گفت: 4 هزار و 555 واحد مرغداري گوشتي در كشور زيرپوشش قانون هدفمندسازي يارانهها قرار گرفتند.
وي افزود: در كشور 17 هزار و 500 واحد مرغداري گوشتي فعال است كه بايد زير پوشش قانون هدفمندسازي يارانه قرار گيرد.
وزير جهاد كشاورزي بيان كرد: اجراي هدفمندي يارانهها در اين بخش اكنون بهوسيله اتحاديه سراسري مرغداران بهعنوان مجري، سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي ناظر فني و وزارت جهاد كشاورزي به عنوان كارفرما ميسر شده است.
وزير جهاد كشاورزي افزود: در اجراي اين قانون دولت 550 ميليارد تومان تسهيلات با سود چهار درصد در اختيار واحدهاي مرغداري 14 هزار قطعهاي ميگذارد تا نسبت به اصلاح ساختار مرغداري براي كاهش سوخت تا ميزان حداقل 40 درصد و افزايش بهرهوري در واحد سطح و كاهش تلفات اقدام كنند.
اين مرغداري با ظرفيت 60 هزار قطعه با 20 ميليارد ريال سرمايه گذاري احداث شده و از آخرين استاندارد روز اروپا بهره گرفته است.
کد مطلب: 5078
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcb.zbsurhbgwiupr.html