
مديركل دامپزشكي كرمان هشدار داد:
بيماري تب برفكي با سويههاي جديد در مرزهاي شرقي
خبرگزاری فارس , 28 فروردين 1390 ساعت 8:53
مديركل دامپزشكي استان كرمان گفت: موارد جديدي از بيماري تب برفكي با سويههاي جديد در كشورهاي شرقي به ويژه پاكستان گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان كرمان غلامرضا زيدآبادي اظهار داشت: طي گزارشات موجود و بررسيهاي صورت گرفته و تائيد شده، موارد جديدي از بيماري تب برفكي با سويههاي جديد در كشورهاي شرقي به ويژه پاكستان گزارش شده است.
زيدآبادي تصريح كرد: با توجه به احتمال ورود دام قاچاق از سمت كشورهاي مذكور به كشور و در نهايت ورود به استان كرمان احتمال شيوع آن طي ماههاي آتي وجود دارد.
وي ضمن هشدار به دامداران به ويژه عشاير كه در حال كوچ از مناطق گرمسير به مناطق سردسير مانند بافت، بردسير و سيرجان هستند، افزود: ما خواستار مراجعه اين دامداران به دامپزشكي شهرستانها هستيم تا انجام عمليات مايهكوبي در مواردي كه طي زمستان سال گذشته انجام نشده، صورت گيرد.
زيدآبادي با اشاره به علائم كلينيكي شديد همچون لنگش، وجود تاول در دهان و پستان و افت شديد توليد در اين بيماري گفت: به دليل اينكه يكي از اصليترين دلايل شيوع بيماري ورود دامهاي با هويت و منشأ ناشناس به دامداريها است، از تمام دامداران درخواست ميشود از ورود هرگونه دام به واحدهاي خود بدون هماهنگي دامپزشكي خودداري كنند.
مديركل دامپزشكي استان كرمان در پايان اذعان داشت: ورود خودروهاي آلوده، تردد افراد غيرمرتبط، حمل غيربهداشتي كود، ورود حيوانات حامل ويروس و ابزارآلات آلوده در شيوع اين بيماري تأثيرگذار است.
کد مطلب: 4303
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcb.gbaurhbffiupr.html