
ذبح غيربهداشتي دام، مهمترين عامل انتقال بيماري تب كريمه است
خبرگزاری ايرنا , 16 تير 1390 ساعت 8:48
رييس اداره بيماريهاي مشترك بين انسان و دام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت:ذبح غير بهداشتي دام، مهمترين عامل انتقال بيماري تب كريمه كنگو است.
به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دكتر 'محمدرضا شيرزادي' افزود:سال گذشته، 156 نفر به بيماري تب كريمه كنگو مبتلا شدند كه از اين تعداد، 29 نفر فوت كردند.
وي با بيان اين كه بيماري تب كريمه كنگو بيشتر در استانهاي شرقي كشور گزارش شده است،ادامه داد: علت بروز اين بيماري، ورود دامهاي آلوده از كشورهاي افغانستان و پاكستان و ذبح غير بهداشتي اين دامها است.
شيرزادي با بيان اين كه تمامي پزشكان كشور آموزشهاي لازم را درخصوص مواجهه با بروز اين بيماري ديدهاند، گفت: مبتلايان به بيماري تب كريمه كنگو به سرعت تحت درمان رايگان قرار ميگيرند.
رييس اداره بيماريهاي مشترك بين انسان و دام با اشاره به اين كه وزارت بهداشت در خصوص پيشگيري از بيماري تب كريمه كنگو، هماهنگيهاي لازم را با سازمان دامپزشكي كشور داشته است، گفت: نمايندگان سازمان دامپزشكي در كميته كشوري كنترل بيماري تب كريمه كنگو حضور مداوم دارند.
شيرزادي افزود: در صورت بروز اين بيماري و اطلاع وزارت بهداشت به آنها، سازمان دامپزشكي نسبت به سمپاشي اصطبلها و دامها اقدامات لازم را انجام ميدهد.
وي افزود: ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري تب كريمه كنگو در كشورهاي ديگر 60 درصد است در حالي كه تعداد مرگ و مير اين بيماري در كشور ما 20 درصد است.
رييس اداره بيماريهاي مشترك بين انسان و دام وزارت بهداشت به مردم توصيه كرد: دام را از مراكزي كه مورد تاييد اداره كل دامپزشكي است، تهيه كنند و ذبح دامها تا حدامكان بايد در كشتارگاهها صورت گيرد.
کد مطلب: 4899
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcb.9baurhbw9iupr.html