معاون دامپزشكي خراسان جنوبي:

خراسان جنوبي پايين‌ترين آلودگي انگلي دام را دارد

خبرگزاری فارس , 12 تير 1390 ساعت 12:34

معاون فني دامپزشكي خراسان جنوبي گفت: با اقدامات كنترلي دامپزشكي دام‌هاي خراسان جنوبي پايين‌ترين حد آلودگي انگلي را در كشور دارند.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي خراسان جنوبي، محمود قربان‌زاده اظهار داشت: بر اساس ارزيابي دفتر بررسي، مبارزه و مراقبت بيماري‌هاي دامي سازمان دامپزشكي كشور از نمونه‌گيري‌هاي انجام شده از انگل‌هاي خارجي بدن دام‌هاي سراسر كشور دام‌هاي خراسان جنوبي كم‌ترين آلودگي انگلي را نسبت به متوسط كشوري دارا هستند.
وي ضمن تقدير از عملكرد پرسنل دامپزشكي استان نتايج حاصل از آزمايشات و ارزيابي سازمان دامپزشكي كشور را مهر تائيد بر خدمات ارزنده پرسنل خدوم دامپزشكي خراسان جنوبي عنوان كرد.
معاون فني دامپزشكي خراسان جنوبي يادآور شد: در سال گذشته با حمايت و مساعدت استانداري و اداره كل مديريت بحران استان مبلغ 3 ميليارد و 700 ميليون ريال صرف خريد نهاده‌هاي مورد نياز دامداران از قبيل واكسن، سموم، مكمل‌هاي درماني و انجام عمليات بهداشتي دامپزشكي شد.
قربان‌زاده ادامه داد: اين امر سبب كاهش چشمگير كانون بيماري‌هاي دامي نيز شد.
وي در مورد اقدامات پيشگيرانه دامپزشكي افزود: به منظور مقابله با بيماري‌هاي انگلي دام از ابتداي سال جاري تعداد 805 هزار و 942 نوبت سر دام سبك و تعداد 18 هزار و 77 نوبت دام سنگين سم‌پاشي شده است.
معاون فني دامپزشكي خراسان جنوبي با اشاره به مرزي بودن خراسان جنوبي و مخاطرات شيوع بيماري‌ها در جمعيت دام استان از بيماري تب كريمه كنگو به عنوان يك بيماري كشنده مشترك بين انسان و حيوان ياد كرد.
قربان‌زاده افزود: سم‌پاشي دام و جايگاه نگهداري دام بهترين راه مقابله با اين بيماري است.
وي گفت: طي مدت ياد شده 2 ميليون و 567 هزار متر مربع جايگاه نگهداري دام‌ها سم‌پاشي شده است.
معاون فني دامپزشكي خراسان جنوبي مبارزه با بيماري‌هاي انگلي دام را در توليد فرآورده‌هاي مطلوب دامي، افزايش توليدات و كاهش بيماري‌ها موثر و حائز اهميت دانست.


کد مطلب: 4862

آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdcb.0baurhbw5iupr.html

موسسه اطلاعات مرغداری
  http://infopoultry.net