
صدر در پاسخ به تذكر حسيني:
هئيت رئيسه موضوع پرداخت يارانه شير به دامداران را پيگيري ميكند
خبرگزاری فارس , 30 فروردين 1390 ساعت 9:21
نايب رئيس دوم مجلس در پاسخ به تذكر نماينده مينودشت كه نسبت به عدم پرداخت يارانه شير به دامداران انتقاد داشت، گفت كه هئيت رئيسه مجلس موضوع پرداخت يارانه شير به دامداران را پيگيري ميكند.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، سيدنجيب حسيني نماينده مردم مينودشت در مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر امروز يكشنبه در جلسه علني پارلمان در تذكري با استناد به بند 11 ماده 23 و ماده 318 آئيننامه داخلي مجلس اظهار داشت: يكي از وظايف اصلي مجلس نظارت بر بودجه است كه سالانه در مجلس تصويب ميشود لذا ماده 318 نيز در خصوص رسيدگي ديوان محاسبات بر اجراي بودجه ساليانه كل كشور است.
وي افزود: با وجود اينكه از زمان تحويل شير دامداران كشور حدود 8 ماه ميگذرد، هنوز حدود 55 درصد يارانه پرداختي كه دولت موظف بوده به دامداران كشور پرداخت كند، پرداخت نشده است.
اين نماينده مجلس ادامه داد: بدهي وزارت بازرگاني به دامداران استان گلستان، حدود 5 ميليارد تومان است كه حدود 8 ماه است، پرداخت نشده و اين موضوع سبب از هم پاشيدگي كارخانجات منطقه و كاهش نقدينگي دامداران شده است.
حسيني با ابراز گلهمندي از وزير بازرگاني گفت: متولي پرداخت يارانه شير وزير بازرگاني است، اما هنوز يارانهاي پرداخت نشده است.
وي خطاب به شهابالدين صدر نايب رئيس دوم مجلس كه در غياب لاريجاني و ابوترابيفرد رياست ساعات پاياني صحن علني را بر عهده داشت، گفت: از شما خواهشمندم كميتهاي متشكل از معاونت نظارت راهبردي، رئيس سازمان ديوان محاسبات، وزير جهاد كشاورزي و وزير بازرگاني تشكيل شود تا پيگير ادعاي معاونت نظارت راهبردي باشد چراكه اين معاونت مدعي است كه اين مبلغ پرداخت شده لذا بايد پيگيري كرد كه اين مبالغ به چه اشخاصي و در چه زمينههايي هزينه شده است.
صدر در پاسخ به تذكر سيدنجيب حسيني گفت: اميدواريم كه مسئولان مربوطه بخصوص مسئولان وزارت بازرگاني نسبت به تذكر داده شده توجه كنند و ما از طريق هئيت رئيسه موضوع يارانه شير و عملكرد دستگاه مربوطه را پيگيري ميكنيم.
کد مطلب: 4320
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdca.unyk49new5k14.html