
رئيس سازمان بازرگاني استان تهران:
كاهش توليد شير كارخانجات و خروج دولت از قيمتگذاري مرغ
خبرگزاری فارس , 11 تير 1390 ساعت 9:28
رئيس سازمان بازرگاني استان تهران از كاهش توليد شير كارخانجات، پرداخت معوقات يارانه توليدكنندگان شير تا پايان تير، ذخيره 50 هزار تني مرغ براي ماه مبارك رمضان و قصد خروج دولت از قيمتگذاري مرغ خبر داد.
عباس قبادي در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در خصوص دلايل كمبود توزيع شير يارانهاي در سطح شهر اظهار داشت: با توجه به گرم بودن هوا و اينكه اعلام شده است بعد از 15 تير ماه وضعيت شير مشخص ميشود كارخانجات ريسك نميكنند و توليد خود را افزايش نميدهند.
وي افزود: با توجه به اينكه معوقات توليدكنندگان شير در 6 ماه گذشته پرداخت نشده است با پيگيري آقاي غضنفري وزير بازرگاني كه در اين مدت به دنبال پول يارانه شير بوده است، اميدواريم تا پايان تير ماه معوقات توليدكنندگان شير پرداخت شود.
رئيس سازمان بازرگاني استان تهران گفت: انشاءالله از 16 تير ماه شير تك نرخي ميشود و يارانه آن از طريق وزارت جهاد و در قالب علوفه و نهادههاي دامي به دامدار پرداخت ميشود.
وي در خصوص قيمت مرغ براي ماه مبارك رمضان اظهار داشت: دولت به دنبال قيمتگذاري براي مرغ نيست و در بازار دخالت نميكند و ما به عنوان وزارت بازرگاني معتقديم كه قيمت مرغ بايد بر اساس عرضه و تقاضا تعيين شود.
قبادي با تأكيد بر اينكه تنها در خصوص قيمت مرغ منجمد ميتوان قيمتگذاري كرد گفت: وزارت بازرگاني بالغ بر 50 هزار تن ذخيره مرغ دارد و هيچگونه نگراني براي ماه مبارك رمضان وجود ندارد.
وي افزود: توليد كنندگان مرغ معتقدند كه در حال حاضر قيمت مرغ زنده بين 2300 تا 2400 تومان است كه با توجه به افزايش قيمت جهاني نهادههاي دامي اين نميتواند ادعاي غلطي باشد.
رئيس سازمان بازرگاني استان تهران گفت: انصافا امسال در بحث تنظيم بازار تدابير خوبي انديشيده شده و آمادگي لازم براي ماه مبارك رمضان وجود دارد.
کد مطلب: 4852
آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdca.mnyk49nau5k14.html