مديركل دامپزشكي ايلام خبر داد:

مايه‌كوبي 150 هزار راس دام در دره‌شهر

خبرگزاری فارس , 21 خرداد 1390 ساعت 9:32

مديركل دامپزشكي استان ايلام گفت: 150 هزار راس دام عليه بيماري‌هاي انگلي در شهرستان دره‌شهر مايه‌كوبي مي‌شود.


وهاب پيراني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: در حال حاضر طرح سمپاشي مبارزه با بيماري‌هاي انگلي خارجي دام و اماكن دامي در شهرستان دره‌شهر در حال اجراست.
وي ادامه داد: در قالب اين طرح 150 هزار راس دام سبك و سنگين عليه بيماري‌هاي انگلي در شهرستان در حال توسعه دره‌شهر واكسينه مي‌شوند.
اين مسئول اضافه كرد: اين طرح به منظور افزايش توليدات دامي و ارتقاي سلامت دام در بخش‌هاي مركزي، بدره و ماژين به مدت 45 روز اجرا مي‌شود.
پيراني تصريح كرد: علاوه بر سمپاشي دام‌هاي شهرستان دره‌شهر، حدود 400 هزار متر مربع از اماكن دامي انگل‌زدايي خواهد شد.
مديركل دامپزشكي استان ايلام گفت: با مايه‌كوبي يك‌هزار راس دام سبك و سنگين بيماري‌هاي مشترك بين دام و انسان در شهرستان دره‌شهر برطرف مي‌شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر اجراي طرح واكسيناسيون، برنامه‌هاي بهداشتي ديگري در دستور كار اين دستگاه اجرايي قرار دارد.
اين مسئول اضافه كرد: اجراي طرح مايه‌كوبي عليه بيماري‌هاي مشترك دام و انسان از برنامه‌هاي مهم كاري اين دستگاه اجرايي است.
پيراني تصريح كرد: تب مالت، شاربن، آبله و ... از جمله بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام بوده كه اين دستگاه اجرايي بخشي از توان خود را صرف مقابله با اين بيماري‌ها در استان در حال توسعه ايلام كرده است.
مديركل دامپزشكي استان ايلام گفت: بيماري تب برفكي از بيماري‌هاي واگيردار دامي بوده كه تنها راه پيشگيري از آن واكسيناسيون دام‌هاست.
وي از مراكز صنعتي و دامداران استان ايلام خواست با گروه‌هاي دامپزشكي در اجراي اين طرح همكاري لازم را داشت باشند.


کد مطلب: 4663

آدرس مطلب: http://infopoultry.net/vdca.inyk49nie5k14.html

موسسه اطلاعات مرغداری
  http://infopoultry.net